AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
30.449

BMW X3 -15 Mycket problem

Sida 3 av 3
Transocean
Tror hela tråden är BS. "Kör jag på en spårig väg och det är vatten i högra spåret kör jag nästan av vägen, bilen drar kraftigt till höger. Är det vatten i vänstra spåret märker man inget och bilen går rakt fram. Verkstad vet inte vad det kan bero på?"

Har aldrig haft en så bra DTC på någon bil som jag har på E90:n. Tappar jag greppet fullständigt på HÖGRE SIDA t ex vid snöslask; bromsar bilen automatisk med full kraft på VÄNSTRA SIDA och rättar upp bilen..... Att en X3 skulle vara sämre på detta tror jag inte på
Vad roligt för dig Transocean att du är nöjd med din bil. Jag är glad att du inte jobbar som kundmottagare på BMW. Skulle detta vara BS för att det handlar om en BMW? Ett märke som inte lever upp till förväntningarna i mina ögon. Jag har vänner som har mycket problem med sina BMW... Jag tror inte att det spelar någon roll vilket märke man köper idag så följer det med problem. Bara för att man köper en BMW så är det inte problemfritt. Jag tycker att min automatlåda är kass, svaret är att det är känt fel hos BMW och att dom jobbar med att få fram en lösning. Att blåtanden krånglar är också ett känt fel. Att bilen gick dåligt på vägen höll dom med om, så jag håller inte med om att denna tråden är BS.
Efter att ha kört min bil konstaterade dom att det inte stod rätt till med bilen.
Jag har fått väldigt bra hjälp och felet är nu fixat. Man bytte däck runt om och bilen går betydligt bättre. Man tror att det var fabrikationsfel på däcken som satt på från början och att det inte är första gången det har hänt.
Visa användare
247
Kaffeh
Lexus IS300H - 14 Svartmetallic

Tidigare:

525iA Sedan - 02 Toledoblau
120d - 09 Alpinvit
523i Sedan - 98 Canyonrot Metallic
Saab 900 2.3I SE - 95 Vinröd
Fick du RTF eller "vanliga" däck nu?
RTF
Sl
1.146
Slippy
M3 touring comp 2025

1. Åk och gör en hjul inställning.
2. Ha inte för högt lufttryck och gärna inte RTF-däck testa 2,4 fram 2,5 bak.

Du kör inte samma fälgar på sommar och vinterdäcken?

@Lus hahaha gjorde min kväll!
1. Check
2. Check

Har olika fälgar på sommar och vinterdäck.
Bilen går bra nu...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.