|
|
|
|---|---|
| Får denna kod. Jag gissar att det är någon av magnetventilerna till laddtrycket. Bilen är en BMW 535d Länk | |
|
Ja, direktöversatt blir det "laddtryck kontroll, kontroll avvikelse" Och googlar man lite så får man träffar på "Code 4530: Charge pressure control error" typ. Nåt som styr laddtrycket, men där är jag fel man att ta det vidare..;-) Mvh Ola Min bil: Länk |
|
| Tyvärr finns det ju 3st ventiler. 2 som ser lika ut och en annorlunda. Frågan är bara vilken av dom det är. Jag testade skifta dom 2 som är lika. Skillnaden blev att bilen svarar på gasen bättre men fortfarande dåligt laddtryck 0.5-0.6. Jag har också bytt alla slangar som går till ventilerna så dom vet jag inte läcker iaf. Skulle haft tag i en ventil fort men hitta bara en i Norrbotten som jag beställt. Så om någon har en att sälja i närheten av Avesta hör av er här ! | |
| Kopplade idag på en vakummätare före och efter varje ventil för att se om dom fungerade. Den bakre som styr wastegaten för stora turbon verkar inte öppna så rätt vakum uppnås ! Så det är väl bara att byta den och se vad som händer 😀 | |
|
Ok, låter som du är på en mycket god väg att fixa till det hela! Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.