AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
6.279

Tankar inför beställning ny 520d Touring M-sport

Sida 3 av 3
Ul
2.044
Ulf530
530d F11 xDrive Msport -16
118d F20 xDrive Msport -17
530i E34 -89 en ägare
BMW530d; Nej jag glömmer inte något i mitt resonemang. Ingenstans har jag sagt att carbonsvart skulle vara lika som någon annan gammal svart. Tvärtom så har jag tydligt sagt att: "vi nu är helt överens om att en carbonsvart bil är vacker
(åtminstone medan den är ren under en kort stund)."
Det enda jag sade var att svart har varit populärt väldigt länge och att jag t ex minns min pappas gamla svarta Mercor från 60- och 70-talet. Detta var mera bara som ett litet svar till din egen kommentar: "Silverfärgade..nja det hade man på sjuttiotalet".

Jag har själv haft olika svarta bilar, både solida och metallic. En av mina närmaste vänner har haft två carbonsvarta. Så jag har egen erfarenhet och grund för min egen uppfattning.
Mitt eget personliga val och min uppfattning står fast.
Men som jag också sade tidigare:
"jag är bara glad för att så många väljer svart, och att ni väljer andra färger än jag, vilket gör att min bil inte blir så extremt vanlig ändå..."
:-)
FD
52
FD V70
BMW 520D Touring Modern Line-14
Spolat silver, carbon och vit, Mineralgrå är ju helt grym i jämförelse med både space och Sophisto till M paketet, vilken lyster och djup, och komb med shadowline och difusern bak blir grymt snygg. Så jag har bestämt mig, håller fast vid mineralgrå men vit ligger väldigt nära till, ruskigt snygg till M paket.

Kolla länk, blir inte snyggare än så här enligt mig:)

Tips: "BMW 530 d xDrive Touring *Demofordon*"

Länk

Henke
To
370
Tobbe330
Skoda Kodiaq 2019
Är så glad att jag valde mineralgrå och tonade rutor (trots att jag inte har M-sport). Även om den ser grym ut på bilderna så tycker jag färgen ser ännu bättre ut i verkligheten.
Ul
2.044
Ulf530
530d F11 xDrive Msport -16
118d F20 xDrive Msport -17
530i E34 -89 en ägare
Så sant, mineralgrå är väldigt snygg. Mycket snyggare än svart tycker jag.
Men jag valde ändå att avstå mineralgrå för att den är alltför mörk och lite svår att hålla ren. Alltså för min egen personliga del...

Jag funderade även på vit en stund, men då den där metallic vita som är väldigt snygg. Tyvärr finns den inte till M-paket och den blir ändå lite för lika alla dessa vita standard tjänstebilar som det nu rullar så många av.
To
370
Tobbe330
Skoda Kodiaq 2019
Ajdå, min förhoppning är att den är lättare att hålla efter än vit/svart solid iaf...
Visa användare
1.455
tegel
E82 125i Coupé 2012
F07 530d xDrive 2016
Min egen högst ovetenskapliga åsikt:
1. stora bilar är snygga i mörka kulörer och mindre bilar i ljusa kulörer
2. mörk utsida ska brytas med ljusare insida och vice versa
3. mörk utsida ser bätre ut ju längre söderut man kommer i Europa
4. svarta bilar i Sverige ser ofta grådassiga och smutsiga ut

Själv tog jag språnget och bestälde en solid svart GT. So far so good, mest för att jag gjorde en Ceramic Pro Gold behandling vid köpet; även om bilen är smutsig efter en vecka i göteborgstrafiken ser den helt ok ut på några stegs avstånd, ingen grådassighet utan det svarta blänker fint igenom dammet. När man kör i regn är det ganska roligt att se regndropparna formas till stora bollar på huven som rullar mot vindrutan.

Till stor bil: Mineralgrå framför vit alla dagar i veckan.

/M

Mina bilar: Länk
FD
52
FD V70
BMW 520D Touring Modern Line-14
Ställde min Spacegrå vid sidan om demobilen som var Mineralgrå, ömsom sol ömsom skugga och jäklar vilken skillnad i lack. Space lutar åt "grönt" medan Mineral är riktigt grå, har ett djup och karaktär som Carbon nästan, från ljusgrå till riktigt mörk, har "mycket" metallic i sig, min spacegrå vid sidan såg helt död ut. Ger riktigt fin kontrast till shadowlinen och difusern bak får en fin accent mot det grå.👍🏼👍🏼😀😀

Helt klart en kalasfärg till M-Paket, enligt min åsikt är den och vit de snyggaste idag. Tidigare har ju Space varit en given färg i 15 år till Shadowline, men känns gammal i jämförelse med mineral.

Hade jag köpt Carbonsvart så tror jag att jag skulle välja alulisterna runt rutorna, men speglar, B stolpe etc i shadowline. Carbon med shadowline och tonade rutor tkr jag inte blir bra, men är bara min högst personliga åsikt😊

Henke
Cl
22
Claesse67
320d Gt xdrive Aut
PPK 2017 LCI
Har beställt 520d sedan 2016 carbon svart med alulister runt rutor för att
Plocka upp lite mer Alu/krom och matcha krom detaljer på dörrhandtagen som kommer med loungepaketet. Inga mörka rutor utan nöjer mig med solgardinerna i sido och bakruta. Har också beställt till i efterhand njurarna i Alu/satin som sitter på
M550d😀
Anders

Cl
22
Claesse67
320d Gt xdrive Aut
PPK 2017 LCI
Valde i övrigt till den carbon svarta lacken skinnklädsel oyster med exklusivsöm, finslipad alulister interiört och velourmattor. Tror det blir riktigt bra till den carbon svarta med lite liv till allt det svarta.

Anders

To
370
Tobbe330
Skoda Kodiaq 2019
Härligt att höra space vs mineral. Jag var först inne på space utifrån konfiguratorn online men den säger väldigt lite om verkligheten. Space såg väl ok ut i hallen men inget "wow". Fick syn på en mineralgrå och där blev det istället "wow" direkt och det var ändå inomhus. Precis som du skriver upplevde jag den mer levande än space. Ska bli intressant att se vad jag tycker sen när jag ägt bilen några veckor.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.