|
|
|
|---|---|
|
Jag planerar att beställa en 320d GT M Sport men har läst att det kommer en facelift framåt sommaren. Frågan är om jag ska vänta med köp eller om det går att få till något bättre pris om man beställer nuvarande modell direkt? Och i så fall blir frågan vad ni tycker är en rimlig prisreduktion för att det ska vara en vettig affär att beställa nu? Jag tänker att andrahandsvärdet blir lite bättre på den nya plus att det blir en del förbättringar. Just nu ligger det totalt ca 60000:- i officiell rabatt för tjänstebil, automat och Advantage och då går mitt resonemang att det kanske är bättre att vänta om det inte går att göra någon special utöver detta. Liknande subventioner verkar ligga på många modeller och på övriga 3-serien som redan har uppdaterats så att nästa skulle bli utan rabatter känns inte troligt. | |
| Jag hade väntat ett par månader och beställt facelift. Som du säger började vanliga 3-seriens facelift säljas med bra rabatter direkt så det lär väl bli så för GTn också. Men säker kan man ju aldrig vara. | |
| TS: du bör rannsaka dig själv! Jag personligen är torsk på nya produkter och hade aldrig köpt en pre lci om jag haft information som tyder på att en ny variant står runt hörnet. Sen är det alltid svårt att sia om hur stor facelift blir och hur det påverkar ev rabatter. Skulle inte tro att facelift blir speciellt stor eller att priserna påverkas i större utsträckning. Kan du vänta så gör det. | |
|
GT:n har redan blivit lite uppdaterad inför 2016 men precis som du nämner så kommer faceliften nu i sommar/höst. Det som kommer ske är att den får full led optik som tillval tex när man väljer till M-paket. Tror inte den får något mer eftersom den har redan blivit uppdaterad nyligen. Jag har iaf beställt och den kommer v 18, varför jag inte väntade på LCI? Fick ett bra pris. Men inget fel i att vänta heller. Lycka till :) |
|
|
Efter vad jag kan läsa kommer förändringarna bland annat att omfatta led-belysning, viss ny design i front och bak utvändigt samt vissa förbättrade materialval och uppdaterat infotainmentsystem interiört. Sedan verkar chassi och motorer också beröras på olika sätt. Sedan och touring har tydligen genomgått samma facelift så det som ändrades där blir antagligen samma på GT. För samma pris är det antagligen vettigare att vänta. Rykten säger lansering i Juli så det är ju rätt nära. Men priset är också avgörande. Vad skulle vara en rimlig prisskillnad för att beställa nuvarande? Och är det ens ide att ta upp en sån diskussion med säljarna? |
|
|
Uppdaterad samt förbättrad materialval fick den nu 2016 tror ja. Vad jag vet till 100% är att även GT fick de nya motorerna samt att tex 320 GT har fått dubbla endrör. Vad ja vet så är det led och chassi som kommer ändras till LCI återstår att se :) |
|
| Vänta på facelift. Fråga åf när du ska beställa för att få det. | |
|
Enligt min åf så är det bara led och chassi som uppdateras till faceliften i sommar. Allt annat fick den vid årsbytet som nya 3serien har som tex dubbla ändrör från 320d och uppåt. Tur det, för vist såg det klent ut innan :). De nya motorerna till diesel modellerna.( 320d 190hk) Tror erbjudandet för xDrive är kvar för 10.000 och automat 10.000 kr Går givetvis att få ner mer. Men givetvis vill man ha LED så ska du vänta :) Dock tror ja att 3 serien gick upp med 6000 kr när faceliften kom. Klart värt det om man vill vänta. Nämde detta bara för att du fundera lite ang pris ect. Önskar dig lycka till. Viktigaste är ju att du blir nöjd :) |
|
| Varför inte köpa nya Femman istället...? Snart här ju. | |
| Hehe ja man kan hålla på och vänta hela tiden. Nu längtar ja till v 18 | |
|
Troligen produktion juli och därmed leverans början av augusti för facelift. Blir väl som flera varit inne på mindre förändringar exteriört och interiört, BMW har varit rätt försiktiga i sina facelift de senaste åren. Rabatterna är säkert kvar, annars tappar de för mkt av tjänstebilsmarknaden. En riktigt bra deal kan man kanske lyckas få till på en pre-LCI som står ny i hallen när den nya närmar sig då ÅF vill bli av med dem. |
|
|
Stort tack för era synpunkter. Det blir att vänta lite. I min utrustningslista har jag kommit lite över budget så jag har svårt att plocka på något mer. Men jag velar dock på en punkt. Jag har valt en Alpinvit 320d GT, M sportpaket, automat (sport) HiFi, drag, svart läder och borstad aluminiumpanel. Jag tycker att skinnklädseln ger bilen ett lite mer elegant intryck och inte bara sport. Frågan är: Är det ändå bättre att välja bort skinn och utrusta med xdrive och möjligen adaptivt chassi? Jag tycker att alcantara-klädseln som ingår i M sport känns sådär med den blå färgen. Synd att man inte kan välja helsvart halvskinn på m sport. Frågan rör delvis hur andrahandsvärdet påverkas också. Dvs. väljer merparten xdrive? |
|
|
Adaptivt chassie(+svankstöd) är för rumpan vad M-chassiet är för ögat?:) |
|
| Jag valde bort skinnet för jag tycker skinnet i 3-serien inte känns nåt vidare. Tycker det kändes mycket bättre i 5-serien. Borde finnas ventilation... Adaptivt chassi är fint :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.