|
|
|
|---|---|
|
Är nog lite petig men gaspedalen flyter inte mjukt utan kärvar lite så det blir stegvis ökning, framförallt i bilköer. Skulle villa smörja upp "finliret" men fårstår inte riktigt var och hur. Några tips? MrMonzen | |
|
Ge ett svar i denna tråden nu! ;) Börjar känna av det där jag med nu i min.. Går det att fixa själv eller är det bara att lämna in till Bmw-Verkstan? Gaspedalen flyter alltså inte mjukt vid lätt gaspådrag, utan den hackar/kärvar lätt. Man känner av det speciellt i bilköer och andra låga hastigheter. BMW4EVER! --- Min E39:a: Länk |
|
|
Ingen som vet? BMW4EVER! --- Min E39:a: Länk |
|
|
På min E39 528a så var det ungefär likadant, kastade ut mattorna, damsög rejält bakom gaspedalen sammlas mycket grus o skräp bakom vid golvet, smörjde på rejält med 556, på "gångjärnen" vid golvet och leden på ovansidan, märkte inte så stor skillnad direkt, men nu efter 1 vecka typ så funkar d bra, inga hack längre :) Har man intresse, tar man sig råd :) |
|
|
i mitt fall var det gasvajern som hade börjat tråda sig vid motorn, efter byte av den var den som smör i solsken... Man jag vet inte om ni har vajer på era moderna bilar... Johan S Chassinummer:3527066 www.bimmer.se Länk Pappa till Beppe Morgan William |
|
| Jag hade samma problem på en 02:a 318.Fick hela pedalen bytt på garantin men den blev likadan efter en månad .Mycket irriterande kvalitetsmiss. | |
|
Mm..extremt irriterande. Bad BMW kolla på detta nu idag när jag lämnade in bilen för oljeservice. Han smorde leden där ovanför och trodde väl att det skulle vara åtgärdat. Men icke! Känns snarare värre. Men det kanske är som *danne* skrivit i inlägget ovan att det tar några dagar innan man känner skillnad. Jaja.. man kan väl inte begära allt för mycket när man fick smörjningen gratis. Blir det inte bättre så får jag väl kosta på att byta ut pedalen, då får man iaf två års garanti. Har ni nån aning om vad det kan tänkas kosta? BMW4EVER BMW4EVER! --- Min E39:a: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.