|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Länk Enligt Bmw vin så är det en spansk bil med i princip inget utrustning alls, så den måste vara ombyggd om inget annat är skumt? | |
|
... el så är det en stulen kaross med "spanska bilens" chassinr :) el vad säger panelen ? BMW M3 YAE 836 YAE836 Vehicle information VIN long WBSWD91080P306445 Type code WD91 Type M3 (EUR) Dev. series E92 (M3) Line 3 Body type COUPE Steering LL Door count 2 Engine S65 Cubical capacity 4.00 Power 309 Transmision HECK Gearbox MECH Colour ALPINWEISS 3 (300) Upholstery STOFF/LEDER SPEED/ANTHRAZIT (GEAT) Prod. date 2009-12-17 Order options No. Description 1CA SELECTION COP RELEVANT VEHICLES 1CB CO2 CONTENT 1CD BRAKE ENERGY REGENERATION 2PA LOCKING WHEEL BOLTS 230 EU SPECIFIC ADDITIONAL EQUIPMENT 441 SMOKERS PACKAGE 521 RAIN SENSOR 698 AREA-CODE 2 8SC COUNTRY SPEC. RELEASE OF TELESERVICE 8SP COP CONTROL 8S3 AUTOMATIC LOCK WHEN DRIVING AWAY 856 LANGUAGE VERSION SPANISH 863 EUROPE/DEALER DIRECTORY 883 SPANISH/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BO Series options No. Description 431 INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-D 459 SEAT ADJUSTM., ELECTR. W. MEMORY 502 HEADLIGHT WASHER SYSTEM 522 XENON LIGHT 534 AUTOMATIC AIR CONDITIONING 540 CRUISE CONTROL 548 SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING 771 INTERIOR TRIM TITANIUM SHADOW 775 INDIVIDUAL ROOF-LINING ANTHRACITE |
|
|
Oj ja enligt bilderna så är det ju ingen 10:a, gamla idriven mm.. Mycket skumt... |
|
|
ODJ990/PY31044 stämmer rätt bra på den (Individual Audio saknas i listan, finns på YAE men går enkelt att eftermontera), stulen i Hörby oktober-14. Länk Vehicle Identification Number WBSWD91070PY31044 Type WD91 Model M3 - EUR Development Code E92 (M3) Chassis COUPE Steering LL Doors 2 Engine S65 Displacement 4.00 Power 309 Drivetrain HECK Transmission MECH Color Alpinweiss 3 - 300 Upholstery Leder Novillo/schwarz - NCSW Production Plant REGENSBURG Production Date 2007-10-10 Standard Equipment 431 Interior Rr Vw Mirror W Aut Anti-d Innenspiegel,automatisch Abblendend 459 Seat Adjustm., Electr. W. Memory Sitzverstellung, Elektr.mit Memory 502 Headlight Washer System Scheinwerfer-waschanlage 522 Xenon Light Xenon-licht 534 Automatic Air Conditioning Klimaautomatik 540 Cruise Control Geschwindigkeitsregelung 548 Speedometer With Kilometer Reading Kilometertacho 775 Individual Roof-lining Anthracite Individual Dachhimmel Anthrazit 851 Language Version German Sprachversion Deutsch Options 1CA Selection Cop Relevant Vehicles Selektion Cop Relevanter Fahrzeuge 1CB Co2 Content Co2 Umfang 1CD Brake Energy Regeneration Brake Energy Regeneration 2MD M Drive M Drive 2MT M Alloy Wheels Double Spoke 220 W Mb M Lm Raeder Doppelspeiche 220 M/mb 223 Dynamic Damper Control Dynamische Daempfer Control 302 Alarm System Alarmanlage 313 Exterior Mirror Package Aussenspiegelpaket 322 Comfort Access System Komfortzugang 4AE Armrest Front Retractable Armauflage Vorne Verschiebbar 4MX Int.tr.fini.alu Shadow Lengtw.cutting Int.leist. Alu Shadow, Laengsschliff 415 Sunblind For Rear Window Sonnenschutzrollo Fuer Heckscheibe 423 Floor Mats, Velour Fussmatten In Velours 428 Warning Triangle Warndreieck 441 Smokers Package Raucherpaket 464 Skibag Skisack 470 Child Seat Isofix Attachment Kindersitzbefestigung Isofix 493 Storage Compartment Package Ablagenpaket 494 Seat Heating F Driver/front Passenger Sitzheizung Fuer Fahrer/beifahrer 5AC Autom. High-beam Headlights Control Fernlichtassistent 508 Park Distance Control (pdc) Park Distance Control (pdc) 521 Rain Sensor Regensensor 524 Adaptive Headlights Adaptives Kurvenlicht 563 Lights Package Lichtpaket 6AA Bmw Teleservices Bmw Teleservices 6AB Control Teleservices Steuerung Teleservices 6FL Usb-/audio Interface Usb-audio-schnittstelle 609 Navigation System Professional Navigationssystem Professional 612 Bmw Assist Bmw Assist 616 Bmw Online Bmw Online 620 Voice Input System Spracheingabesystem 633 Prep.mob. Ph. Business Bluet.interf. Handy Vorb. Business/bluetooth-sch. 677 Hifi System Professional Hifi System Professional 7SP Navi Professinal W.handyprep.bluetooth Navi Professinal M.handyvorb.bluetooth 760 Individual High-gloss Satin Chrome Individual Hochglanz Shadow Line 8SC Country Spec. Release Of Teleservice Laenderspez. Teleservicefreisch. 8SP Cop Control Cop Steuerung 801 Germany Version Deutschland-ausfuehrung 863 Europe/dealer Directory Service Kontakt-flyer Europa 879 German / On-board Documentation Deutsch / Bordliteratur 9AA External Skin Protection Aussenhautschutz |
|
|
Vart finns chassinumret mer än i rutan på en e92 tros? Nycklarna till bilen borde väl isf uppvisa original chassinummer/bil? Kan det va så att TP vid registreringen skrivit ett tecken fel? Ja nåt skumt är det! |
|
|
Har varit i kontakt med säljaren, verkar inte vara den stulna från Hörby som någon länkade till. "Hej. Tack för att de meddelade detta. Mycket konstigt hur folk kan skriva sånt om någon annans bil. Att min bil skulle vara den påstådda stulna är tekniskt omöjligt då min bil var besiktigad och ägdes av en pilot i Luxemburg under den tiden :( sen köpte jag och min far bilen av han och registrerings besiktade och kontrollbesiktade i Sverige utan några problem. Måste bara sälja bilen på grund av att jag jobbar på sjön och saknar garage plats Annars hade jag absolut haft kvar den. Mer är det kan jag inte vara säker på, grymt tråkigt att det finns personer som skall göra så. Tack för att du påpekade detta och förstår om du tycker detta är konstig och inte intresserad längre men jag är helt ärlig och säger allt jag vet och all dokumentation och utrustning är dem som är på bilderna och i sin ordning Ha en fortsatt trevlig kväll. " |
|
|
Om han nu saknar garageplats, varför vill han byta till annan bil? Varför sälja efter att ha ägt bilen i 4 månader? För info så äger säljaren 20(!) bilar till så du har antagligen att göra med en svartföretagare som importerar bilar. Jag skulle släppt bilen omedelbart. Hans story stämmer inte. ------- //Lövet |
|
|
Hej Lövet, jag är också medveten om att något inte stämmer med bilen. Men klistrade in hans svar då det kan vara intressant för andra som är på jakt efter M3 och att om det som säljaren säger stämmer så är det inte bilen från Hörby. Någon av Er som har några tankar om denna :Länk Mvh |
|
|
Den bil som tråden startade om verkar vara såld efter koll på transportstyrelsen. Men helt klart är att förra ägaren var bilhandlare med enskild firma "STD BIL". EDIT: Det är uppenbarligen en och samma person som äger den forfarande, men ett lustigt ägarbyte med lite olika namn i registret som det ser ut. |
|
|
Ja man får hoppas att en ev spekulant verkligen gör sin läxa före ett ev köp.. |
|
| Finns mycket skräp till salu. Jag har letat m3 i ett halvår och jag UTGÅR från att det är något skumt med varje bil. Den dag jag hittar en ärlig bil kommer jag köpa den. | |
|
sirtobbe@ Med den inställningen är det nog bara att köpa en ny som gäller;) EB |
|
|
Det är nog inte många bilar som rullar som INTE varit med om någonting sen den var ny. Det beror på vad man menar med skräp men om det inte är skruvade exemplar vi pratar om. |
|
|
Ni kan vara tålmodiga och vänta tills nästa år då jag kanske säljer min :) Köpt och importerad av mig från bmw i tyskland. 4000 mil, krockfri. |
|
| Vad jag menar är skruvade bilar, stulna inlösta bilar, litauen bilar, allt jag tittat på har haft ett eller flera lik i garderoben. Säljarna säger aldrig nåt, man får luska själv på nätet. S K R Ä P. | |
|
> EDIT: Det är uppenbarligen en och samma person som äger den forfarande, men ett lustigt ägarbyte med lite olika namn i registret som det ser ut. De har ju samma efternamn så det finns nog ett korn av sanning i hans förklaring ovan. Men mer än så är det knappast, bilen har varit avställd under hela tiden i Sverige... |
|
|
sirtobbe: Du letar i fel prisklass. dvs, om du alltid letar efter en den billigaste behöver du sannolikt alltid vara misstänksam;) EB |
|
| Jag letar INTE efter den billigaste. Jag är beredd att ge 400 k för RÄTT bil. Men hittills har det faktiskt inte dykt upp nåt. De e knappast så att det dräller av manuella m3 e90 med vettig historik och utrustning. | |
|
Ok, sorry. EB |
|
|
Hej! Jag har också lämnat in mitt intresse för denna bil innan jag hittade denna tråden. Bör jag vara orolig? Finns det något vattentätt sätt att kolla upp bilen på i förväg så man inte står där med skägget i brevlådan den dagen man själv skall sälja bilen sedan? Någon här som tagit en carfax på bilen i fråga? Mvh Danne |
|
| helt klart är det ju nåt som inte stämmer.... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.