|
|
|
|---|---|
|
Ska köpa nya sommardäck och har lite funderingar på däckval till min -09 Bmw 325D Fälgarna är original stjärneker 17'' och 8'' med 225/45/17 fram samt 8,5'' med 255/40/17 bak Problemet är att däcken jag vill ha är Continental sportcontact 5 och dessa verkar inte finnas i bakdimensionen! Hade denna modell på min gamla 118D och var väldigt nöjd med dem. Sitter några Bridgestone potenza på nu som inte verkar vara runflat. Innan jag bytte till vinterdäcken så upplevdes bilen väldigt väldigt spårkänslig och det försvann iprincip helt vid bytet! Vinterdäcken är 225/45/17 runt om. Förslag på annan däckmodell med likvärdig ''prestanda'' och prisklass? inga ''kinadäck''! Annars får det bli Sportcontact 5 fram och Sportcontact 3 bak då dessa finns i rätt dimension. | |
|
Kika på Michelins nya Pilot Sport 4! Jag skulle INTE rekommendera att du blandar olika däckmärken eller däckmodeller fram och bak - det brukar oftast resultera i väldigt nevös väghållning! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Jo det är lite av det jag förstått med. därför jag frågar :) men har inte hittat PS4 i rätt bakdimension :/ | |
Transocean |
Blanda är inte bra. Är själv tokförnöjd med Barum Bravuris 2 225/40/18 fram och 255/35/18 bak. Gav 4000 spänn för dessa på däckonline. Barum var tidigare ett riktigt skitmärke från Tjeckien men köptes sen upp av Tyska Continental och dom har överfört Contiteknologin till dessa däck. Mina kommer från fabriken i Frankrike. Hadde samma däck på min 2008 Citroën C5 och kan bara säga att dom är tystare och slitstarkare än originalplastdäcken från Michelin |
| Kolla SC5 i dimensionerna 245/40 eller 235/45 annars som borde passa utan något problem. | |
| Är glatt överraskad över mina Goodyear Eagle F1 Assymetric 2. 3orna som är ute nu är nog inte sämre. Prisvärda dessutom. | |
| Transocean: Du låter som den lokala däckhandlaren på orten där jag bor när han skulle kränga ett set budgetdäck till en äldre kvinna :-D | |
|
tack för tipsen :) Nu kan det dock vara så att jag eventuellt har fått en lite lätt krokig vinterfälg idag :P Nu kanske org sommarfälgarna får bli vinterfälgar och isåfall nya sommarfälgar istället! Skulle ju inte vara så tråkigt egentligen eftersom vinterfälgarna inte är snygga direkt :P Kommer då förmodligen köpa 18'' istället :) |
|
Transocean |
@Kristoffer_L LOL, ja kanske borde jag flytta till ett mindre samhälle och börja kränga däck :-) Barum idag är goda mellanklassdäck men smaken är som baken som man säger.... |
|
Då vart det beställt fälgar idag iallafall! Slutade med att det vart 19'' 8,5'' fram och 9,5'' bak. ABS370 MGM Däck kommer att bli 225/35/19 fram och 255/30/19 bak Continental Sportcontact 6. Blev ju inte direkt gratis men smakar det så kostar det :P Får bara hoppas på att de beter sig bra på bilen! |
|
| Lolzer vare dessa eller Länk vaffan e mgm? Snygga är dom iaf | |
| Jepp de är det :) MGM är förmodligen färgen på fälgarna. Jag har sett dom i silver på bilder men verkar inte finnas just nu. | |
| Borde vara färgen. Magnesium? Vad det nu har för färg... :-) | |
|
Monterade hjulen idag och måste bara säga att spårkänsligheten är typ helt borta! Ändå känns styrningen mer direkt och inte speciellt mycket stötigare heller. Även om jag inte hunnit köra så mycket idag så är jag grymt nöjt med både utseende och känslan i bilen! Ska fixa nå bilder när jag tvättat av bilen ordentligt och se om jag kan låna en vettig kamera :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.