|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Kluckat i ca 1 år nu under min bmw när man släpper upp kopplingen snabbt, samt lägger i backen och har handbromsen i lite och försöker backa, Kan det vara kardanaxel leden som är dålig? MVH Länk | |
|
Lite spel och därmed lite ljud har du nästan alltid i en bakhjulsdriven bil - det är många leder och knutar som alla tar upp lite spel från växellåda via kardanaxel och till bakre diffen... Så frågan är hur allvarlig din bilhypokondri är - är det ett litet normalt ljud eller ett riktigt "oljud"? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Hej johan! Det är ett riktigt oljud alltså haha. Det skramlar typ ordentligt. Förra ägaren sa att det var ett vanligt "M fel " men min är ju inte ens en M sport eller m3a.. | |
|
Ok, då kan det mycket väl vara hardyskivan som är sliten. Hur långt har bilen gått? ...vanligt M-fel!? Har aldrig hört uttrycket innan om jag skall vara ärlig! :D Själv är jag nog en utpräglad bilhypokondriker - minsta okända ljud får mig att fundera i olika grader av "totalhaveri-tankar"... ;) Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Hahah jaaa jag får dem känslorna med, känns som den kommer rasa när som när det låter sådär.. Men man kan undvika det om man kör vettigt haha. Bilen har gåt 29 tusen (: Hardyskivan är ju den jag länkade. En led till kardanaxeln |
|
|
Jo, det var den jag menade - har bilen rullat mer än 20.000 mil och fått utstå lite gasande, är det inte orimligt att den behöver bytas. Byttes på min E46:a och jag har för mig att det var runt 25-30.000 mil ungefär. Då hade bilen ändå rullat rätt snällt (jag köpte den som ny så jag vet hur den hade körts). Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Gud, tack så mycket, då hade jag nog säkert rätt helt från början... dags att ta en titt där under o se om det gläppar något :D Johan B for president! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.