AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
2.499

Köpråd E70 X5 4.8i

Hejsan.
Jag går i tankarna om att köpa en X5 4.8i E70.

Tänkte mest fråga er om ni vet om några typiska fel på dessa bilar som man bör kolla upp?
Kom det någon facelift? När isåfall.
Finns det olika sportpaket? Te.x M-sport. Vissa skriver att det är sportpaket i annonsen men tycker de ser likadana ut.

Någon speciell utrustning som man helst inte vill vara utan?

Trevlig helg!
Je
19
Jeans
E36 banbil
Hej!

En sak som kan vara bra att veta är att spolarslangen till bakrutan är dragen ihop med kabelstammen. Om man har riktig otur så kan slangen börja läcka och spolarvätskan lösa upp isoleringen på div kablar vilket kan resultera i allehanda spännande elektronikfel. Servicehistorik är ju klart intressant i vanlig ordning, kedja, longlifeolja etc etc.

Jag har en 07a med 15k mil på mätaren, känns riktigt solid. Automaten växlar kanske inte med kirurgisk precision längre men jag är bortskämd med nyare finare konstruktioner också. Soppaförbrukningen är inte helt uppåt väggarna vid långkörning heller!

Facelift har du vid 2011 men då är det inte längre 4,8i utan 50i. Jag har inte stenkoll på denna kaross men kring 2010 så uppdaterades iDriven i många andra modeller och det är stor skillnad i användarvänlighet. Jag tror att fyrhjulsdriften uppdaterades till modellår 2009 men vet inte riktigt vad det innebär.

Utrustning som jag inte skulle vilja vara utan är större stereo, dragkrok, backkamera, större fälgar (gärna 21") och helst skärmkanter lackade i bilens färg. Panoramatak är riktigt schysst!

Lycka till :)
/Jens
Lite mer Länk

Trevlig bil. Vettig bränsleförbrukning i sin klass.

Jag trodde panoramatak var standard? Skulle inte vilja vara utan backkamera med PDC jag heller. Keyless go är också praktiskt. Jag saknar dragkrok till min :/
gu
902
gustaf76
BMX X5 35d m-sport -10
BMW 130i m-sport -07

BMW CS #8280
Hej

Jag har hört något om ett kylarrör som havererar på vissa. Kostar en slant att byta.
I övrigt så är det som alla större starka bilar att det viktigaste är historiken hur de är underhållna. Hellre än välunderhållen bil utan en backkamera och panorama än en tvivelaktig bil med fullutrustning. Det finns skrämmande många "snikutrustade" 4.8 dvs saknar kamera, drag, panorama och navi.
Jag kör ett mycket välunderhållet exemplar av den äldre E53 4.6 och om E70 som är modernare i ett liknande underhållet skick finns att tillgå så kan jag tänka mig att den måste vara fantastisk.
Kan själv tänka mig att byta upp mig om ett tag men ska nog ha 2010 el nyare.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.