|
|
|
|---|---|
|
Hej alla, Börjar få kalla fötter, har beställt en f11 530d xdrive som jag får v20. Skall lämna in min volvo då. Har varit extremt nöjd med Volvon, aldrig haft en bättre bil och supernöjd med volvo service etc, aldrig varit något problem med bilen eller strul (ju en spik i däcket som sänkte trycket och fick laga) annars felfri (förutom att bromsljuset lagt av nu efter 3 år). Komfort klockren. Anledning att jag byter är att jag behöver större bil och leasing går ut. Vill ej ha volvo kombi känns mossigt. Behöver jag oroa mig? Någon som har erfarenhet av de båda bilarna? vänl drmonz | |
|
Bortsett från att du sitter högre och har bättre sikt i Volvon, så är BMW bättre på ALLT. Speciellt motorn är en pärla. Ljudnivån är en viskning jmf med Volvon. Relax dude! |
|
| Rätt säker på att du blir mer nöjd med 530:in | |
| Aprilskämt hoppas jag ! | |
| XC60 är en jävligt skön bil inget snack. Men BMW'n kan du inte jämföra. Tror du kommer bli mycket glatt överraskad. | |
|
teres major: haha nej faktiskt inget aprilskämt! gaspo, marin, slippy: hoppas att du har rätt! man vill ju inte byta ner sig |
|
|
Volvo i all ära och som jag kallar den "En norm bil". Nu har du gjort det bästa oavsett märke, beställt den sista i sin serie. Dvs inga barnsjukdomar kvar och med en riktigt trevlig motor. Kort sagt: Helt jävla rätt. Best of the best. Mvh Jonas B. |
|
| Kul med riktigt bra Aprilskämt:-):-) | |
| Farsan har en d4 xc60, helt ok. Den går framåt, mkt finesser med GPS och motorvärmare via telefonen. Vill dock inte byta med honom ;-) Den känns lite som en japps, bra men känslodöd. Tyvärr har f10 tagit ett steg i samma riktning men men... | |
|
Min fru har en smutfblå S60 R-design med en massa lullul. Visst är den bra. Men....... den känns HELT mekanisk jämfört med BMWn som känns mjuk o uppgraderad. Testa en låååång runda med de tilltänkta objekten innan du bestämmer dig. Det är ändå du som ska åka de där låååånga milen. Kör o känn. Mvh Jonas B |
|
| He he, smurfblå ska det stå.... | |
| Är det så illa att du är tveksam inför en 530 vs XC60 borde du behålla din Volvo. Du rör dig in i en annan division bilägande med en 530 jämfört med en XC60. Provkörde en XC60 med D5 och Polstar, finns inte i listan över mina tidigare bilar..... | |
| Crille-boy: vad menar du med en annan division ? Xc60 d5 med polestar kan man väll jämföra med en 530 eller? Motormässigt i hkr och vrid? | |
| Liga, serie..... Motormässigt är dom absolut INTE lika. Minns bara besvikelsen när jag trampade på gasen. Och ljudet i kupén. | |
|
Crille-boy. Okej då förstår jag. Dock så valde jag mellan q5, xc60 och x3 och då var Volvon utan tvekan skönast och hade bäst brommande motorljud. bmw lät som en traktor (2.0d) och föll ut direkt. Så hoppas det blir bättre nu, provkörde f11 2.0d och den var livlös och helt tyst, däremot 530d var pigg och hade ett härligt bromande vänl |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.