|
|
|
|---|---|
|
Hejsan jag fick ett doft ljud från bakvagnen när jag böt till vinterdäcken dem var olika mönster och väldigt slitna så tänkte det kanske bara är det däcken men lätt precis som ett trasigt hjullager. Låter från 70 fortare hjulet snurrar desto mer men ljudet har inte ökat borde det inte göra det eftersom jag ändå kört så pass långt med ett kanske trasigt hjulager ? Bilen har gått drygt 13 böt förra lagret innan 12000 mil | |
| Hade ett skrapande ljud bak i över 500 mil. Det visade sig vara hjullager. Detta efter 9500 mil. | |
|
Jag har kört 500 mil med dåligt hjullager och ljudet har inte ändrats. Om det är hjullagret så borde ljudet ändras då du svänger ordentligt till höger eller vänster. |
|
We 2.004 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Det är inte så att du råkade slå emot bromsskölden när du monterade/demonterade däcken så det ligger emot skivan? |
|
Hissa upp bakhjulen och känn om du har nåt glapp. En hand ovanpå däcket och en under och försök vicka på hjulet. Skall vara helt stumt. Jag har ett riktigt dåligt hjullager höger bak som lever fan. Klart kännbart glapp. |
|
|
Jag körde 2000 mil med dåligt hjullager. Det ändrades inte något särskilt under dessa mil och jag lyckades inte känna några glapp eller höra några missljud när jag hissade upp och snurrade bilen (tog dock ej bort bromsskivan, då hade jag hört det). Med lagret loss från bilen var det uppenbart "lättsnurrat" och lät "metalliskt" till skillnad från det på andra sidan som tar tyst och lite trögt. Du får väl börja med att byta till sommardäcken! |
|
|
Det är dubbla lagerbanor på bakre lagret och då kan man ofta köra väldigt långt med "oljud" samt att det ibland kan vara svårt att känna något glapp. Har du oljud från lagret är det bara att byta... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.