|
|
|
|---|---|
|
Nu kan man få info om tidigare ägare på mejlen istället för uråldriga faxen. Länk | |
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Det var på tiden. Tack för infon! |
| Snubblade in på den nya sidan igår av en slump, ser betydligt fräschare ut. | |
Verdi |
Vad kul! Kollade upp några av mina gamla bilar. Synd att man bara ser de tre senaste ägarna. Jag skulle vilja se alla. |
| Inga av mina tidigare bilar har haft mer än tre ägare, förutom min första bil, en 325i E90. den är uppe i 10 nu. Fem stycken de senaste två åren. | |
Verdi |
Min första bil, en Audi A4 -97, är uppe i 9 ägare nu. Näst senaste ägare har samma rätt ovanliga efternamn och bor i samma område som den kille jag sålde till. Jag är andre eller tredje ägare har jag för mig. Köpte den redan hösten 1998. Skulle vara roligt att se hela kedjan. Tror de bytt ägare inom familjen rätt frekvent. Nu är den avställd sen årsskiftet pga utebliven besiktning. Har endast gått drygt 20 000 mil vid senaste besiktning för ett år sen. När jag sålde hade den väl gått nästan 13 000 mil och det var för över 10 år sen (ägde den faktiskt i 7 år). Har inte rullat mycket sen dess alltså. Men så är det väl för många bilar som blir till åren. De rullar mindre och mindre. Ja, jag är väl antagligen skadad som intresserar mig för sånt här. Vore nästan roligt att köpa tillbaka den. :) |
|
Vadå bara 3 ägare, jag får ju ut 6st på mina bilar? ------- //Lövet |
|
Verdi |
Jag kan räkna till 3. Är helt säker. ;) |
|
I mejlet jag beställer från sidan får jag nuvarande ägare +6st tidigare. Menar vi inte samma sak? ------- //Lövet |
|
Verdi |
Jag får tre tidigare ägare i mejlet: ------------------------ Fordonsstatus Avställd (2015-12-30) Antal ägare sedan fordonet togs i trafik första gången 9 Ägaruppgifter Nuvarande ägare fr.o.m. 2013-06-15 Ägare och brukare Namn XXXXXXXXX XXXXXXXX Adress XXXXXXX Postnummer XXXXXX Postort XXXXXXXX Tidigare ägare fr.o.m. 2008-11-17 Ägare och brukare Namn XXXXXXXXX XXXXXXXX Adress XXXXXXX Postnummer XXXXXX Postort XXXXXXXX Tidigare ägare fr.o.m. 2008-11-06 Ägare och brukare Namn XXXXXXXXX XXXXXXXX Adress XXXXXXX Postnummer XXXXXX Postort XXXXXXXX Fordonets skatteförhållande Årsskatt 1985 kronor Fordonsskattepliktigt Ja |
| Jag har fått som mest 10 ägare angivna (ex SZ*570) *=D. I andra fall bara tre ägare fast man borde få fler. Ser ingen riktig logik, ex att man skulle få alla ägare från ett visst datum. | |
| Kan det vara skillnad på företag eller privata ägare. På mina känns det som så. | |
|
Jag har också fått fler än 3 ägare på en del slagningar. Detta har jag väntat på nu kan man äntligen få full verklig info när man köper bil. Nästa steg är att de får i alternativet i appen, skickas till en förinställd adress eller ange en vore 2 st bra options. |
|
| Verkar inte spela roll om det är privata eller företag som ägt, min gamla bil får jag 8 tidigare ägare av 11 totalt. När jag sålde för 4 år sedan var jag ägare 2, och nu är den i på sista vilan hos returbilen (snabba ägarbyten då dom som köpte den efter dom utlandsfödda som köpte av mig hade rostlagat den och rosten kom nog efter ett tag...). | |
|
Jag fick upp åtta ägare (av totalt 20 brukare) när jag sökte på min gamla Compact från -94, numer avregistrerad och väntar på "sista vilan" verkar det som... Synd att man inte kan få uppgifterna till sin telegraf! ;) Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
...och på E39:an fick jag upp sex ägare (av totalt 10 - en del bilfirmor som drar upp siffran). Verkar vara lite slumpartat över hur många man får upp... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Slumpartat verkar inte så troligt, kanske en kombination på antalet ägarbyten och hur långt tillbaka i tiden som ägarbytena är gjorda. T ex att ägare/brukare 4-n inte visas om dessa är äldre än x antal år. | |
|
På min P1800 kan jag se 3 (13) ägarbyten tillbaka till 1989 På min sålda BMW 328 -97 kan jag se 8 (11) ägarbyten tillbaka till 2011 På min Audi kan jag se 3 (5) ägarbyten tillbaka till 2008 På min BMW 135i kan jag se 3 (5) ägarbyten tillbaka till 2010 Något med konbination av år och antal ägare kan jag köpa, undrar var gränserna går. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.