AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
1.993

Audi, BMW, MB, VW "rear" ut nya bilar, ytterligare rabatter?

Visa användare
376
Alleexs
M3 competition G81 -24
M6 E63 -07
540it e39 m-sport -01
Audi S8 V10 -07
Har uppmärksammat att flera bilhandlare, speciellt senaste halvåret har börjat köra riktigt bra kampanjer på olika modeller. Oftast företagserbjudande.

T.ex Audi dem flesta modeller, BMW 5-serie (med mycket utrustning) VW samt MB har också flera modeller till kraftigt rabatterade priser. ofta upp emot 20% rakt av i annons på blocket eller på hemsidan.

Vem här har köpt t.ex en kraftigt rabatterad Audi A6 eller varför inte en MB C-klass?

Fick ni några ytterligare rabatter förutom det som anges?
T.ex denna Länk
ungefär 90k i rabatt, tror ni det går att göra något på priset? Tillvalen utöver grundbil, rabatt på dessa?

Har även sett lagom utrustade A4or samt A4 allroad till kraftigt nedsatta priser, dock går nya modellen även den att få till ungefär samma pris på kampanj.

To
370
Tobbe330
Skoda Kodiaq 2019
Finns en lång tråd om allroad.
Verdi
Finns en lång tråd om Innovation Edition också.

Mercedes har väl en liten tråd också om jag inte minns fel.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Rabatterna hänger väl ihop också med att modeller är på utgående (5-serien).

Jag blir främst fascinerad varför en 22 åring äger 4 st större sedan/tourings och en diesel 3-serie.

Skulle inte en roligare bil passa dig bättre? Sälj alla dom där och köp en M3, Boxster S eller dylikt! :)
Visa användare
376
Alleexs
M3 competition G81 -24
M6 E63 -07
540it e39 m-sport -01
Audi S8 V10 -07
Tobbe330, Verdi

Jag har uppmärksammat att det finns trådar angående dessa modeller.
Dock väldigt mycket snack "runt omkring"
Jag söker mer konkreta svar på priser, rabatter och vad man kan förvänta sig.

T.ex Audi modell x

Grundpris, 500000:-

kampanj 450000 ink SE paket värde 28000:-

utrustning navi 15000, automat 15000.
tot 480000, rabatt 7%
slutpris 446400:-

Allt påhittat såklart, men mer detta jag söker.
Eller om man skall förvänta sig att betala kampanjpris utan mer rabatt? Medlemar som sitter på offerter eller själva köpt någon av dessa kraftigt rabatterade modeller?

Grelle:
Just nu kör jag bara min F10 530d,
S8 samt 500E sålda, 545i samt 330d härstammar från när jag var yngre och bodde hemma, dvs päronens gamla trotjänare som jag skrev med här dvs inte mina, dock gled man ju runt i dem när det begav sig för ett par år sedan :)

Gillar 530d'n starkt, men har haft den i två år och självklart blir man sugen på annat, även om denna lär bli riktigt svår att skilja sig ifrån när det nu händer. Optimerad till 300hk, helt rätt utrustad samt 20" org fälgar gör inte saken lättare..

Gillar lite större, mer komfortinriktade välutrustade bilar. Trivs i dessa samt känner att jag får mer för pengarna i en större sedan än i en sportbil.

Men visst har jag många gånger haft tanken på att köpa lite sportigare bil, t.ex M2 känns rätt prisvärd och tror att den kommer ha bra andrahandsvärde (vilket är viktigt för mig då jag vill köra så mycket som möjligt för så lite pengar som möjligt) Eller varför inte en Golf R.

Det som händer när jag tittar på dessa bilar är dock att jag inser att jag får mycket mer för samma pengar i en annan kaross, t.ex 535i för liknande pengar som M2, eller Passat GTR för samma pengar som golf R.

Dock är jag rätt så säker på att sportbilarna håller värdet bättre och kommer ge en lägre totalkostnad, tror dock att sportbilarna är betydligt mycket svårare att få med riktigt schyssta rabatter och kampanjerbjudanden.

Jag kan säga att du inte är den första som tycker att jag bör skaffa sportbil, senast här om veckan blev jag lite sågad på jobbet om varför jag lägger så mycket pengar på "familjebilar" och bör passa på att köpa t.ex en Gallardo istället nu när jag är så ung..
MEN då slår ännu en gång tanken in:
Gallardo 650000:- V10 500hk
RS6 300000:- V10 580hk 5 sits osv. Gillar valuta för mina pengar :)
To
370
Tobbe330
Skoda Kodiaq 2019
Hade för mig att det fanns en del konkreta nettopriser i tråden. Inga jätterabatter utöver kampanjen men runt 10% på tillval när det gäller Allroaden för 436. Min sista offert var på 540 men då hade jag med en del såsom exclusivelack, matrix led, vinterhjul, drag och stora navin. Valde dock istället en 535 med lite mindre utrustning.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
I Sverige är tjänstebilsköparna extremt viktiga. Någonstans 8 av 10 sålda BMWs går till juridisk person. Så börjat någon med aggressiva rabatter har de andra inte mycket val än att hänga med. Allt handlar om volym. Det gäller att sälja så många bilar som möjligt. Tyvärr många gånger på bekostnad av annat kan jag tycka så som engagerad och kunnig personal. De flesta verkar mer tro att de är ordermottagare än något annat.

Det bidrar också till en speciell begsgnstmarknad när det blir "billigare" att köpa en ny bil istället för en begagnad.
Visa användare
376
Alleexs
M3 competition G81 -24
M6 E63 -07
540it e39 m-sport -01
Audi S8 V10 -07
Tobbe:
Fick du någon ytrerligare rabatt på 436000:- kampanjerbjudandet eller var det endast tillbehören?
To
370
Tobbe330
Skoda Kodiaq 2019
Olika ÅF lägger upp offerterna lite olika men gemensamt är att det inte framgår jättetydligt var/hur rabatten är upplagd. Har ett svagt minne av att vissa ÅF hade annonser på ca 420 på sports edition. Även om det inte finns kvar så är nog lite av rabatten lagd på bilen (ca 10-15k).
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.