|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag var och besiktigade min bmw igår och fick en 2a på att det var för svagt ljus i min ena xeon lampa. Efter att en kille på verkstad kollat på den så verkar reflektorn vara bränd. Är nämligen fattig student och inte så kunnig på bilar men någon som har ett tips på en bra lösning? Har googlat runt massa och ser att nya på schmiedmann kostar 8500kr :/ Det är ZKW skräp Bild på dem: Länk | |
|
Tyvärr ett vanligt problem på modellen. Finns ingen annan lösning än att byta strålkastarna. Håll utkik på eBay.de och bildelsbasen.se, där finns ibland begagnade. ------- //Lövet |
|
| Okej tack | |
|
Leta efter strålkastare tillverkade utav AL (Automotive Lightning). De har såvitt jag vet inte problem med brända reflektorer. Vänster: Länk Länk Höger: Länk |
|
|
När detta varit uppe tidigare, var det de som använt sig av kromtejp, som de monterat på reflektorn, och fått bra resultat. BMW CS #5206 |
|
|
Tack! Vad tror ni om denna? :) |
|
| Länk | |
|
Jag har en uppsättning Bosch AL lyktor du kan få för en stock snus. De ligger bara och dammar. PM:a vid intresse. Annars finns detta: // Jonas |
|
|
Jag köpte såna som JcN tipsade om Du hittar dem här: Länk Såhär såg mina reflektorer ut: Länk Blev galet bra resultat måste jag säga, var lite problem med montering tack vare att jag hade angel-eyes monterade dock. Själva reflektorn hamnar någon cm närmre plastglaset. Jag löste det genom att fila bort lite på den svarta plastformen som ligger inne i strålkastaren. Gick på 1500kr för båda sidorna, nuvarande lampor och ballaster fortsätter du givetvis använda! Tidsåtgång: Några timmar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.