|
|
|
|---|---|
|
Hej. Är lite nyfiken på storleksskillnad mellan e39 touring och f31? Var nära att köpa f11 för 1 år sedan. Har 1 barn på 1.5 år och ett till kommer nog inom en tid. Gillar verkligen f11 utseendet och komforten men den är väldigt stor utvändigt , tänkte att f31 räcker? Vi har egentligen tänkt ha kvar e39, eftersom den är så bra ☺ . Inga problem med den, men man vill ju förnya sig och ha lite mer lull lull. Är det mkt skillnad för en 2 barnsfamilj mellan en e39, f31 eller f11 i verklig storlek? Budget är runt 200k om vi ska köpa nyare bil. Mvh/Jonathan | |
|
Har för egen del dålig koll på just E39. Har själv två barn på 12 och 4 varav den senare tills alldeles nyligen satt i bakåtvänd stol i baksätet. Detta i en Audi A4 som väl är någorlunda i par med F31 i storlek. Detta funkade, men det var trångt och kändes aningen instängt. Har nyligen bytt till F11 och de extra centinmetrarna är guld värda, och ger en helt annan känsla av rymd. Men skall även tillägga att jag gick från svart inredning till ljus + panorama vilket ger annan luftighet också. Min parkerings plats är av modell trängre än trängst i flerbils garage och därtill en fru som skall kunna parkera och det har fungerat alldeles ypperligt med F11, Både jag och frun tycker den är lätt att manövrera och absolut i paritet med A4an. Personligen tycker jag F11 är mycket snyggare bil än F31 både exteriört och interiört. Och har en skönare ombonad känsla. Dock är F31 roligare att köra om man pressar på lite, vilket tyävrr sällan blir fallet för mig som ständigt har familjen med mig när jag kör någonstans. Jag brukar alltid motivera bulbyte till nyare med att de är säkrare :-) |
|
|
Hej. Haft en e39 touring, en f11 och nu en f31 (-16). Innermått är lika skulle jag säga på e39 och f31. Lite större bagage kanske. Nu är mina barn större så vet inte hur barnstol funkar på f31. Den är dock roligare att köra än båda 5orna. Var i fjällen med 4 i bilen, fullastad och takbox. Smooth. Vill inte byta till 5 igen. Kanske att framsätena är behagligare i 5an (sportstolar i f11 och f31), är 186cm. Baksätet är dock bra med plats i 3an! Sen har jag iofs en 330xd jämfört med 520 bensin och diesel förut. Det gör ju sitt till med körglädjen. En annan förbättring är rtf-däcken, stor skillnad mot f11 (-11). De var oroliga i f11, stabila på f31. Provkör med familjen! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.