|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har ett visslande/vinande ljud från motorn vid gaspådrag. Ljudet har varit där runt två månader nu, bilen går precis som vanligt. Inte tappat nån märkbar effekt iaf. Framförallt vid kallstart låter det väldigt mycket, varm motor nästan borta. Bilen har gått 14000 mil och är servad enligt bok plus extra oljebyten emellan servicens åtminstonde dom senaste 10000 milen. Bifogar video med exakt samma ljud som min. Frågan är om det kan vara nåt annat än turbon som håller på att ge upp? Länk Har ni tips på nån bra verkstad i Göteborg som kan ha koll? Tack på förhand! | |
|
Jag kan höra turbon på min lite vid kallstart med. Men absolut inte så mycket som det låter i videon iallafall. Försvinner iprincip helt när man börjar få lite temp på motorn. min har gått 20500 mil nu och servad enligt bok men inte några extra oljebyten så vitt jag vet iaf. |
|
Transocean |
Turbon håller på att ge sig tack vare BMW:s 3000 mils serviceintervaller. Själv byter jag efter 1000 mil. Gäller inte bara BMW utan alla turboladdade bilar. |
|
Tack för svar! Nån som har tips på bra verkstad som kan sånt här i Göteborg? Har varit med om många dåliga genom åren, lite trött på det. Är det helt uppenbart att det är turbon som är slut? Läste på nåt engelskt forum om nån slang från intercoolern som kan spricka och låta liknande. Ingen som varit med om det? Ingen vidare mekaniker själv. Olja och filter är bytt var 1500:e mil så problemet ligger inte där. |
|
|
GIK i Ljungskile är bra. |
|
| Slangar runt turbon och intercoolern kan du ju kolla själv om du ser nåt som lossnat /sitter löst eller har spruckit, men tror inte de spricker på såpass ny bil. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.