|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
Danne Umeå |
Fick igång det nu Ingen aning vad jag gjorde annorlunda men nu funkar det |
|
Kapar gammal tråd. Har en 2012 F11 o behöver ISTA + ENET om jag förstår det hela rätt. iCOM behöver jag inte utan kör med en iCOM emulator. Var får jag enklast tag på detta? |
|
| Du behöver E-sys och enetkabel. Finns på de flesta Kinasiterna. | |
|
Lus, tack. Så, ENET är kabeln, E-SYS är programvaran? Duger en sån här? Länk (från england, snabbare leverans) |
|
| Jag kan inte svara på om kabeln är en bra kabel eller om den fungerar, men det ser ut att vara rätt ja! Jag har en kabel och en shady installation jag vet fungerar liggande som jag kan tänka mig avyttra. | |
|
duger,men datenfiles är alldeles för gamla senaste är 63.5xxxx |
|
|
Tack för era svar! datenfiles, är det samma som psdzdata ? Vad händer om jag har för gamla sådana filer? Vilken djungel med programvaror det finns, lite o sätta sig in i :) Har från och till startproblem som funnits i snart två år - blir snart galen. Ibland får jag varningar för styrningen och drivlinan, när det uppstår går startmotorn för fullt men bilen startar inte. Stänger av, väntar nån minut (klickar till i växellådan) o provar igen så går den igång utan problem och inga varningar. Ibland får jag göra detta flera gånger. Haft in bilen hos tre olika aukt. verkstäder, en flera gånger. Ingen har hittat problemet. Senaste verkstan bytte ett DDR-relä men det blev inte bättre. När felet uppstår är listan på felkoder LÅNG, så de ger enligt verkstäderna inte nån bra indikation var felet finns. Själv börjar jag misstänka IBSen. Skulle vilja veta vad den har för info lagrat. Då verkstäderna verkar ha noll koll så får jag själv försöka lösa problemet. Behöver därför hårdvara (enet) för o koppla in en laptop, och rätt programvara (esys, ista-d). Hur sen det hänger ihop med psdZdata filer och ev övriga filer som jag kanske behöver har jag inte 100% kläm på ännu :) Jobbar i databranschen sen >30 år, så hantera datorer, programvaror mm ser jag inte som nått problem. /Anders |
|
| Du kan köra på rätt gamla datenfiler om du inte har för ny mjukvara i bilen, tror de måste matcha/vara nyare än bilens om du ska koda om något. För enbart läsa kanske det kan ställa till, men jag tror faktiskt inte det. Dessa filer kan man få tag i via diverse forum. | |
|
Jag är ny här. Nu vill jag inte inte betala BMW 1600:- fler gånger för att få veta att det var ett rätt litet problem jag såg vid start. Vad behöver jag för hw o sw för att kolla själv? Det är en F10 525D -11. Har hygglig koll på datorer och har jobbat med diagnosspecar åt en firma på västkusten. Frågar jag på fel ställe så tipsa gärna om var jag ska vara. |
|
Danne Umeå |
Prova installera Rhinegold det kör jag nu. |
|
rheingold ISTA-P ISTA D annars var de rätt:)) |
|
|
Jag har köpt en enet kabel på ebay, ligger på mitt skrivbord. hittade denna, som jag inte riktigt kommit igenom ännu, men verkar bra. Länk |
|
|
vart hittar man detta program? Älskar fart |
|
| Sandblom: Ebay kanske denna Länk bara att söka på Ebay | |
| Härifrån beställde jag Länk | |
|
Lånar tråden lite. Sökte på 'rheingold ISTA-P ISTA D' som Bianca skrev. Hamnade här:Länk Ni som verkar ha koll på detta kan det vara någpot? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.