AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
635

Anerkannte wegfahrsperre gemaess

Kollade i Fahrzeugbrief där det stod en massa saker som jag inte greppar riktigt. Att just den här texten handlar om spärren vid 250 är väl en bra gissning ;-) Men vad betyder hela texten?

"Anerkannte wegfahrsperre gemaess AZT/TUEV"

/Magnus T
En bra gissning är det allt, men den är inte rätt. ;-)

Godkänd startspärr av AZT/TÜV betyder det ungefär.

/Nisse

Kinnekulle 1:06.38
Nürburgring 9.15 BTG
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Är det inte startspärren som är godkänd av AZT och TÜF?
Se där se där... usla Tyskagissningskunskaper! Inte skulle jag klara mig länge ensam i Nürburg ;-)

Så det är helt enkelt startspärren för att man inte ska kunna sno bilen. Kanske därför försäkringsbolaget var nöjd med original larm osv...

---

Körde du 9:15 BTG med Goffen Nisse! Hade jag förträngt... Inte illa, inte illa!! Vi syns hoppeligen den 28'e!!! ("hoppeligen" = bilen inte såld, hehe!) Jag har f.ö. erbjudit mig att vara gratis Ringtaxi(!) om arrangerande klubben fixar däck :-)

Ha re!

/Magnus T

PS: Jag har precis fått en ny beta på Nordschleife för SCGT istället för GPL... Så man kan köra M3 E36 istället för F1 -67 :-D

-----------------------------------------------
Den blåe är till salu: Länk
(lite bilder o stuff på sidan...)

ga
408
gasa
M3 E30
M3 E46
325d E91
Hoppas du inte får bilen såld (alltför snabbt).
Det vore kul att få se dig och den blå "familjebilen" visa oss andra hur kullen ska tas. ;)

/Gunnar
Magnus, jag måste erkänna att jag har 9.30 BTG som bäst på det du sett på video, men i den tiden ingick två vägarbeten och några "turister" som hindrade min framfart, så jag höftade helt enkelt till 9.15...

Jag lovar också på heder och samvete att jag i fortsättningen inte skall svara här på sådant man kan sköta via mail, särskilt eftersom jag är ny här och inte ens kör BMW... ;-)))

/Nisse

Kinnekulle 1:06.38
Nürburgring 9.15 BTG
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.