|
|
|
|---|---|
|
Kollade i Fahrzeugbrief där det stod en massa saker som jag inte greppar riktigt. Att just den här texten handlar om spärren vid 250 är väl en bra gissning ;-) Men vad betyder hela texten? "Anerkannte wegfahrsperre gemaess AZT/TUEV" /Magnus T | |
|
En bra gissning är det allt, men den är inte rätt. ;-) Godkänd startspärr av AZT/TÜV betyder det ungefär. /Nisse Kinnekulle 1:06.38 Nürburgring 9.15 BTG |
|
| Är det inte startspärren som är godkänd av AZT och TÜF? | |
|
Se där se där... usla Tyskagissningskunskaper! Inte skulle jag klara mig länge ensam i Nürburg ;-) Så det är helt enkelt startspärren för att man inte ska kunna sno bilen. Kanske därför försäkringsbolaget var nöjd med original larm osv... --- Körde du 9:15 BTG med Goffen Nisse! Hade jag förträngt... Inte illa, inte illa!! Vi syns hoppeligen den 28'e!!! ("hoppeligen" = bilen inte såld, hehe!) Jag har f.ö. erbjudit mig att vara gratis Ringtaxi(!) om arrangerande klubben fixar däck :-) Ha re! /Magnus T PS: Jag har precis fått en ny beta på Nordschleife för SCGT istället för GPL... Så man kan köra M3 E36 istället för F1 -67 :-D ----------------------------------------------- Den blåe är till salu: Länk (lite bilder o stuff på sidan...) |
|
|
Hoppas du inte får bilen såld (alltför snabbt). Det vore kul att få se dig och den blå "familjebilen" visa oss andra hur kullen ska tas. ;) /Gunnar |
|
|
Magnus, jag måste erkänna att jag har 9.30 BTG som bäst på det du sett på video, men i den tiden ingick två vägarbeten och några "turister" som hindrade min framfart, så jag höftade helt enkelt till 9.15... Jag lovar också på heder och samvete att jag i fortsättningen inte skall svara här på sådant man kan sköta via mail, särskilt eftersom jag är ny här och inte ens kör BMW... ;-))) /Nisse Kinnekulle 1:06.38 Nürburgring 9.15 BTG |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.