AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.065

Vänsterstol på högerplats E46?

Har satt en Förarstol på Passagerarsida med el och minne osv (helt ny stol därav byte) .
Har ett felmeddelande
"Seat occupacancy detector, connection to B+ "

Vad göra?
är det någon sensor som endast finns i passagerarstolen för airbag etc?
kanske inte behövs i driver för det händer ju rätt sällan att förarsätet är tomt vid färd ;)
We
963
Weiman
118i M-Sport -24
Förarstolen lär väl sakna "airbagmatta" ja. Lösning: Länk
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Nästan gratis enligt Hassos mekartips:
Länk

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
ok, men eftersom det är en förarstol saknas väl hela elektroniken där då? eller gör den det? det finns ju nån form av sätesgivare som berättar att det sitter en gubbe i stolen för t.ex. Elvärmen skall funka..?
Kanske bara mattan men inte den där canbus dosan...?
får kolla hur det ser ut..
Stolen har inte den dosan vad gör man? flytta över och koppla in på nåt sätt eller köpa en på skroten? tar man bort den på andra stolen finns ju risk den inte funkar sen, typ börjar tjuta för bältes varnare eller nåt sånt..
Tack för tipsen!

Nu har jag kollat och Tyvärr är det inga kablar i det gula kabelstycket från förarstolen, den saknar alltså "airbag mattan + box"

Jag har identifierat 3st kablar som går till "Sätesgivar boxen" (se bilder)
Det är ju sedan 2 kablar från boxen till mattan.

Enklast borde vara att ta lådan från den förra stolen, köpa den där bygeln och stifta in mig på de tre stycken kablarna då.?

Några alternativ? Hazzos grej verkar för omständig denna gång, det blir ändå bök att flytta över den där boxen och löda in den på rätt platser.

Såhär ser det ut
Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.