|
|
|
|---|---|
|
Hej har en bmw 535d 2011 En fråga tänkte serva bromsarna när jag satt på sommar fälgarna. Är det någon som vet vilken insexhylsa som passar ? 10mm för stor 8mm för liten. Är det 9mm eller tum ? annars får man slippa ner en 10mm mvh micke | |
![]() 13.403 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Finns inga tum på BMW, mig veterligen är fälgarna det enda i tum - förutom på de gamla modellerna med Michelin TRX systemet :-) Nej, man ska inte behöva slipa ned någon insexnyckel eller behöver göra något specialverktyg. Traditionellt brukar det vara den udda storleken 7mm insex och sitter på de flesta modeller Länk Men till just dessa bromsok verkar en annan glidskruv användas som bara sitter på de nyare modellerna Länk Så på din beskrivning låter det som att det är 9 mm, hade dock varit bra att få det bekräftat av någon som verkligen provat. |
| Är det inte Torx? | |
| Nää det är insex | |
![]() 13.403 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Lite off-topic angående lenwibs kommentar: När jag köpte från BMW (var väl ca 3-4 år sedan) så fick jag faktiskt Torx. Så jag tänkte att de har väl gått över till Torx för länge sedan (för de gick ju över till Torx på skruvarna till drivaxlarna), men har fortfarande mest sett insex på dessa skruvar. |
|
Det är insex 9mm Mvh |
|
|
Det jag misstänkte, tack för svar 😎😎 Insexhylsa 9mm finns på swedol om det är nån annan som letar Mvh Micke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.