AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
628

528 e39 99/00 Mätarhusproblem.

an
6
anabolaaalfons
528 e39 -00
Tjena. Köpte mig en e39 528 för några dagar sedan. Har varit och köpt och bytt lite grejer på den så som navi dvd skärm, nya lister osv. Köpte mig även ett mätarhus, men när jag skulle byta den så insåg jag att det nya huset bara har 2 intag och min orginala har då 3 kablar som ska sättas i. samt så passar dom inte. Det är samma kablar och allt men det skiljer i storleken.

Vill veta om det går att göra något åt det problemet. Någon som har mekat med mätarhus förut? kan man Köpa någon slags kopplingsadapter eller något liknande? All hjälp uppskattas då jag inte orkar köra med pixelfel på skiten :(

Ta hand om er.

Hej,

Instrumentet går inte att byta bara sådär.

Först och främst måste du ha koll på att du får rätt grej. Kolla på realoem.com vilket detaljnummer originalet har. Sen får du leta rätt på samma eller sannolikt yngre detalj på skroten. Då lär kontakterna, antal och storlekar, stämma. Det du har skaffat nu, hoppas jag att du kan lämna tillbaka.

Sen behöver det nya instrumentet kodas in, anpassas, till bilen. Men det känns lite tidigt att ta detaljer om det nu.

/Lennart
Visa användare
1.932
pbengtss
Volvo V60 D4 AWD -13
Fixa pixlarna istället, typ 200 spänn och lite pill: Länk

Gör man det noggrant blir det bra.

___

Min bil: Länk
+1 på pbengtss

Gjort så själv men glömde.

/Lennart
Sa
440
Saij
X3 -12
Ni som testat - hur får man bort (och dit) mätarnålarna utan att skada dem?

Med vänlig hälsning/Saij
Visa användare
1.932
pbengtss
Volvo V60 D4 AWD -13
Man behöver inte ta bort dem.

___

Min bil: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.