|
|
|
|---|---|
|
Jag håller precis på att köpa en 330i manuell, fullutr E-46 -01. Finns det något sätt att få upp den typ 30 hk utan att det kostar skjortan? Budgeten ligger på ca 20-25 för trim. Alternativet är att jag får nöja mig med ett vassare ljud. Att trimma en motor utan turbo brukar ju kosta runt 1000/hk Vore tacksam för alla tips. Mvh Joakim jockesu | |
|
Kolla Motornords hemsida , tror dom har någon uppgadering för en lämplig peng. Lycka till/Micke |
|
|
Ett extractorgrenrör kan ge en del på toppvarv om du sedan mappar bilen efteråt, men samtidigt blir effektregistret troligen spetsigare och oftast förlorar du lite i "körbarhet". M3-grenrör passar om du hittar ett billigt begagnat. Köp inte billigaste du hittar (nytt) för de brukar vara rätt dåligt konstruerade - kolla på hur M3-grenrören ser ut så har du en "förebild" att jämföra med. Sportluftfilter kan du strunta i helt, de ger ingenting i effekt utan förstör bara LMM. Sedan är det väl troligen vassare kamaxlar som gäller om inte extractorgrenrör och mappning räcker. Det är som sagt inte billigt att trimma sugmotorer... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.