|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag är inne på att köpa en 645:a och var och provkörde en för några dagar sedan. Jättehärlig bil :-) Dock blev jag lite fundersam eftersom tomgången var orolig, den fick stå ett litet tag medan jag ställde in säret. Den gick mestadels ok men kunde fluktuera upp några hundra varv kortare tillfällen? Någon som vet om det är normalt för v8? Jag blev också lite fundersam på att det tog tid innan den kom upp i värme, körde ändå en bit varav en del på 110 väg o den var inte uppe i värme ens när jag var tillbaka (så jag kunde aldrig testa acc annat än försiktigt heller :-( Det enda negativa jag funderar på är vägljudet som jag tyckte var lite högt (fr däcken) nu satt det 19tums dunlop sport på den, är det något ni upplever också? Jag jämför med min e39. | |
|
Är det detta du beskriver? Annars är det kylröret som alla pratar om. Länk EB |
|
|
En modern V8:a skall gå silkesmjukt i tomgången! Så något knas är det om den går oroligt. Läge för en felkodsavläsning och koll så att stiften är fräscha etc. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Sätter en slant på menbranen till vevhusvent.. Dom har lätt att spricka, min började gå dåligt och då bytte ja dessa. Fick felkoder på tunn bränsleblandning men ingen motorlampa | |
|
Tackar gör info! Pula-> inte fullt så myvket men snarlikt, intressant video. Jag var förbi en gång till och då var det bättre, knappt något. Jag får se hur jag ska höra. Det är en äldre bil så vissa reperationer blir det ju alltid i början. |
|
|
Skall ta och läsa av felkoder innan eventuellt köp. (Ursäkta stavningen, skriver på mobilen) |
|
|
Lycka till! EB |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.