|
|
|
|---|---|
|
Har haft loss den och pedalen sjunker till halva eller mer och är svampig oavsett hur mycket jag luftar på oken. Har även kört luftning av ABS modulen via DIS. men ingen ändring. Såg denna bild verkar vara luftnippel på undersidan Huvudbromscylindern? måste man lufta den? snackas om bänkluftning på nåt usa forum är det nödvändigt, ta bort den igen när man luftat allt annat? Länk | |
| Ingen som haft loss bromscylinder på en e46?? Och fått luft | |
|
8:50 in i klippet, "Bench bleed" // Jonas |
|
| Ska inte det räcka att lufta endast i oken? Du har väl inte bytt rör elr hela bromsservo? | |
|
Jo jag har bytt huvudbromscylinder, den nya hade nog ingen olja alls när jag satte dit den. Sen har jag bytt ledningar till ABS boxen till stålomspunna slangar, därav tänkte jag man behöver lufta ABS modulen också men det hjälper ju inte ändå. Har luftat hela bilen på oken varje hjul 3 gånger med INPA Frront right/Rear right sen Fron tleft/Rear left osv trycksatt behållare men icke. Kanske man måste lufta som gammaldags med att en pumpar pedalen, sedan håller den i botten och en skruvar upp oknippel, stänger sedan släpper pedalen ett antal gånger för att lufta HB? |
|
|
Hur har det gått? Kanske inte så dumt att testa det som nämnts i klippet ovan ifall det fortfarande är problem. Varför byttes den ut? |
|
| nä jag har inte hunnit. Skall fixa med den i helgen. Skall testa "old school" först med fotpumpande och fippla med nippel. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.