AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.249

Svårstartad

Kl
322
Klabbe
325i Sedan -05
Hejsan!
Har lite problem när bilen ska starta. I fall bilen har stått i garaget över natten startar den direkt utan problem. Har jag däremot kört den och sedan vänta nån timme blir den genast trögstartad. Den går länge på startmotorn innan den startar. Den brukar gå i gång i fall man trycker lite på gasen när startmotorn går. Vad kan detta bero på?

Tacksam för svar!
MVH
/Claes
Visa användare
431
Appelqvist
E70 X5 35sd -08
Köp en rephandbok från Haynes och testa kallstartanordningen.

Väl investerade pengar.
Th
4
The
318is -93
Testa att plocka bort kallstartsinjektorn och rengör denna lite. Gjorde det på min 520i, sedan var det aldrig några problem!
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
320i-86 kan den ha mekanisk insprutning? typ K-jektronic.I så fall beror det på att du tappar bränsletrycket, när bilen får stå ett tag, vilket gör speciellt vid varm väderlek att bensinen förångas.
Det kan var en läckande spridare, backventil,eller tryckregulatorn som inte är tät.Att bilen startar när den är kall beror på att kallstartsventilen ger det bränsle som behövs,och då hinner pumpen bygga upp ett tryck i systemet pga det.
Ett elektronisk insprut, kan orsaken vara felaktigt bränsletryck,returledning täppt mm.

MVH
Hasso
Jag tror att det är L-jektronic på en -86 har (såvitt jag vet) elektrisk på min -85.

önskar köpa sido M kjolar till E30 83-87
Kl
322
Klabbe
325i Sedan -05
Tack för svaren. Är inte så insatt i motorerna så jag har ingen aning var kallstartinjektorn sitter! Någon som kan förklara? Jag är nästan helt säker på att det är L-jetronic. Hur kan man veta att bränsletrycket är ok då?

MVH
/Claes
Kl
322
Klabbe
325i Sedan -05
Ingen som kan hjälpa mig med detta?

MVH
/Claes
An
33
Användarnamn
E28 528 -83
924 Carerra GT
Bränsletrycket är sällan problem på L-Jet
Antingen finns det eller inte
Kolla lite på vacuum-slangar, luftledningar & sånt

/ fredde
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.