|
|
|
|---|---|
|
Tjena, jag kan inte mycket om motorer men har dock en gammal 518 -84 som har stått still ett år, gjorde häromdagen en riktig djupdykning i motorrummet och hittade en ändsprucken vakumslang som borde sitta fast någonstans... den änden som fortfarande sitter fast sitter i nån mojäng på tändfördelaren... men vart ska den andra änden sitta? =) snälla, nån som vet? /Johan | |
|
Hett tips! Kolla på insuget efter ett mässingsrör i passande dim. Du har väl en till slang ut från fördelaren, brukar vara två på tändfördelarens vakumklocka. En för att ställa upp- och en för att ställa ner tändningen vid olika varvtal. Men vänta nu lite... Har för mig att på insprutarna så gick slangen först till en "ventil" på kylvattenansl. som kommer ut framtill på toppen. Två blå plastansl. har jag för mig. Även en liten klisterlapp på motorhuven eller innerskärmen brukar tala om hur slangarna skall gå. |
|
|
allright! tack! ska kolla genast! /Johan |
|
|
förresten... om jag nu skulle hitta var den ska sitta, ska det då vara vakum när den monteras eller är det bara att trycka på den direkt? tack igen! /Johan |
|
|
Bara att trycka på. Det blir ju vakum när du startar motorn. Diesel innehåller mer energi än bensin! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.