|
Sida 5 av 9
|
|
|---|---|
| Låter helt orimligt. Byt ÅF. Om det inte är så att du sagt att du måste ha en 2017? För då kanske det är runt v40 som skiftet sker. Om man prompt måste ha en 17 så kan man då inte få den tidigare eftersom alla fram till dess är 2016 (nu gissar jag). | |
Verdi |
Modellårsskiftet sker i skiftet juni/juli. Kanske är många som vill vänta på nya årsmodellen att det byggs upp en liten puckel? Lägre kapacitet på sommaren? |
| Låter konstigt. Samtidigt hörde jag av min ÅF att de aldrig sålt så många femserie som nu och att det är långa leveranstider. | |
|
Ja, de säljer grymma mängder tack vare prissänkningarna inför nya modellen, men 30 veckor, är ju helt galet! Men troligtvis så kommer den flyttas bak vad tiden går, låt se. Väntar hellre 2 månader längre och får en 17, är en bil som är tillverkad sista veckan i Juni och man får en 16, mindre kul! Henke |
|
| Har det där verkligen så stor betydelse längre? Firmor som byter in tittar ju på ålder i månader sedan tillverkning/i trafik. | |
|
Vet inte Tobbe, är det några förändringar på den nya årsmodellen så har det ju betydelse, men F11an är ju på väg bort så det har säkert ingen större betydelse! Henke |
|
| Precis, är det skillnader så är det ju givet att man är torsk på "gamla" årsmodellen men så blir det ju inte nu mellan 16 och 17 till en början iaf. | |
|
Hej, Något nytt om leveranstid? Själv hörde jag av mig i fredags till min bmw handlare, men han sa att "det ser oförändrat ut" antar han menar att leverans blir v 20. När jag beställde min volvo kunde man följa själv på nätet, men det verkar inte vara så high tech på bmw fronten? |
|
|
Fick ett "ryck" nu i veckan och uppgraderade från 520d till 530d i befintlig order, enligt uppgift var detta möjligt utan att leveranstiden förändras (produktion v.19, leverans v.24, jag behåller min "slot" i kön). Får se om det var rätt val eller inte i slutändan... /J.I |
|
| Jag har produktionsvecka 16 (dvs denna vecka). Frågade min säljare hur mycket detaljer han kunde se och om han kunde se om/när den byggdes/var byggd. Inte fått svar än. | |
| Ulf har du fått din bil? | |
|
Ska kolla min nu i veckan igen, 30 veckor för en 520d låter som ett grafikfel på skärmen😂👍 Henke |
|
|
Nej. Men den har ankommit återförsäljaren. De ska fixa en del extra som jag har beställt, bl a Ditec-behandling, skyddsfilm på bakre stötfångaren, byta grillen, mm. Men jag hoppas hinna hämta den innan sista april (?). Mina nya hjul lär ska vara klara på torsdag. Så förhoppningsvis kan jag ha en komplett ny bil till helgen... |
|
|
Ulf530, Är Ditec bättre än det som BMW erbjuder BMW Clean & Protect ? Är det någon annan som har synpunkter på detta ? |
|
|
Vad är det för leveranstid nu om man beställer en F11 Innovation Edition och vilken årsmodell blir det? Exakt när beräknas nya 5-serie Touring lanseras? Lurar på att beställa en F11 I E alternativt en V90 för nyhetens behag och säkert en riktigt bra ekonomisk affär men F11 har riktigt attraktiva priser. Alternativet A6 Allroad finns också. Skulle sakna luftfjädringen enormt på en F11. /Anders |
|
| Är väl ingen som vet exakt när nya kommer, inte sedan och än mindre touring. | |
|
Jag beställde min bil v12 och får den v26 . Jätte nöjd med köpet. Någon som köpte M351 fälgar till M paket (10 000:- extra ) ??? MVH |
|
|
Nu har jag hämtat bilen och monterat hjulen :-) Är medveten om att den skulle behöva en sänkning. Men jag vill inte sänka mer än 20 (MAX 30) mm och önskar inte hårdare fjädring. (Har inte funnit några sådana fjädrar..?). Original låsbultar passade inte så där återstår en detalj. Funderar på om jag ska ha BMW centrumkåpor. Vad tycker panelen? Jag tycker att den grå "diffusern" nedtill bak är lite tråkig i färgen. "Smart DNA"-dekalerna är fula. Har redan pillat bort den i bakrutan. Saknar dock de vanliga Larm-dekalerna. Det verkar inte som Sony-mobilen ännu synkar riktigt perfekt (men det kan mycket väl bero på pilot-fel!). Har kört 20 mil och bilen är fantastisk. Jag är supernöjd! Dock ännu så länge alldeles på tok för många knappar och funktioner att lära sig! (inte så jättebra foton, men hoppas ändå att uppdateringen uppskattas) Länk |
|
|
Jättefin bil Ulf. Den passar verkligen bra i silver vilket är konstigt då jag tycker att det normalt är en tråkig färg, men f11 m-sport gör sig verkligen bäst i ljusa färger. Dina fälgar verkar bara ha en blank centrumkåpa? Då tycker jag nog du ska ha bmw emblem där istället. Grattis igen till bilen! |
|
|
Tack, det värmer! Ispiri centrumkåpan är snygg och har en diskret och fin "Ispiri" logga (framgår dock inte av mina foton...). Men jag lutar nog ändå åt BMW centrumkåpor. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.