|
Sida 4 av 9
|
|
|---|---|
|
När jag åkte 525d-08 E60 och bytte bromsvätska samtidigt som kompisens 550i-07 såg vi en väldigt stor skillnad på både ok och skivor. Borde vara liknande skillnad På F10/11. Fast de är ju trevliga nuförtiden i helaluminium. Mvh Jonas B |
|
|
Visst Verdi, du har så rätt :-) och jag har så fel :-( Ok? Men du menar alltså att det enligt dig är är viktigt att byta bromsarna "som ingen tänker på ändå" ? |
|
Verdi |
Ulf530, Ursäkta, men hur kan du få det till att jag menar det? Vad gäller fälgar så har vi alla olika smak. Jag har inget behov av att "sticka ut" så jag kör originalfälg sommar som vinter. Andra kanske vill något annat med sitt bilägande. |
Verdi |
Brynet, Vet inte hur det är på F11 men på F31 så är det olika bromsar beroende på motor. |
|
Härligt Verdi, då är vi ju helt överens. Som jag skrev tidigare: "personligt tycke och smak har ju liksom inga fasta och exakta gränser, utan det är just bara ett tyckande." Att du personligen har valt att köra med originalfälgar och att du väljer att inte sticka ut respekterar jag och jag har alls inte tyckt, kommenterat eller sagt att du skulle ha fel. Hoppas du har möjlighet respektera att jag för min egen personliga del, och även andra människor, gör andra val. |
|
Verdi |
Varför skulle jag inte respektera det? |
| Det är väl olika bromsar bdroende på motor?????? | |
|
Sorry vart lite SFI varning där, ska stå *Beroende* Verdi och ulf530 oavsett vem som vinner diskussionen så garanterar jag er att ingen av er lyckas fixa det så härLänk 😁 |
|
| Bumpar denna då det var en stackare i annan tråd som fått 24v på nyligen beställd femma... | |
|
Fick uppdatering idag... leverans v.24 även här (beställning gjord v.10). Bättre än tidigare besked men fortfarande lång väntan. /J.I |
|
| Observera alltså inte leverans vecka 24 utan 24 veckors leveranstid... | |
|
Det är jag som fick beskedet att man lagt ordrar förra veckan på både 520 X-drive och 530 Innovation och då fått leveransvecka mellan 31 och 37, vilket verkar helt galet. Beställde min bil idag och jag ska ha den 1 september, sen får BMW handlaren avgöra när den skall beställas för att bli producerad i Juli tidigast och levererad 1 Sept, mindre kul att få en "Bauhjahr 2016" tillverkad sista veckan i Juni, gjort detta mycket klart! Henke |
|
Verdi |
Ja, att ha en som är byggd i slutet av juni är lite trist faktiskt. Min 330d är byggd 2013-06-21 och lär väl vara en av de allra sista av 2013 års modell. Det gör jag inte om igen. ps. Baujahr (byggår) 2016 lär du ju få om du inte ska vänta till efter årsskiftet. ;-) Antar att du menar Modelljahr. |
| Är det Juli BMW byter modellår år nu? Kanske vart så länge. Men förr i tiden var det september. | |
|
Yes, menar modellår:-) Ja, brytet är i Juli för Europabyggda BMW, Faceliften på 3 serie GT kommer presenteras då. Henke |
|
| Produktion nästa vecka då. Väntan är svår... :) Vore fint att få exakt leveransdatum snart så man kan börja räkna ner på riktigt! :) | |
| De sa v 16 produktion och v 20 leverans (de sa de v 10 när jag beställde bilen) nu hörde jag med bmw förra veckan, och de menar att det är oförändrat så bilen rullar in på produktion nästa vecka :-) | |
| Exakt samma för mig på alla punkter. | |
| Med min normala tur så blir dock säkert leverans fredag v 20 och sedan skjuts det till veckan efter pga att den ska lackbehandlas först... | |
|
Har väntat lite med att beställa för jag vill ha en 2017 årsmodell. Ordern las igår på en ny F11 520d M-sport, mycket utr men inte individual eller annat mystiskt, fick preliminär levernasvecka 44. Beställa v 15 och få leverans v 44, är 29 veckor, är det Rolls Royce som bygger bilarna eller har fabriken brunnit ner!? Henke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.