|
Sida 1 av 9
|
|
|---|---|
|
Hej Beställde en ny F11 vecka 10, leverans beräknad till v 20. Ni andra som beställt bil, har ni också 10 veckors leverans? glad påsk | |
|
Beställde också v.10 men har fått besked om att leverans sker "i slutet av juni", alltså v.25 eller 26. 15-16 veckors leveranstid känns långt... Glad påsk! /J.I |
|
|
jack: Oj ja det var verkligen en lång väntan. Vart har du beställt ifrån, vilket affär och vilken bil? |
|
| Beställde vecka 10. Produktion vecka 16 och leverans vecka 20. | |
|
10 veckor får anses som snabbt. |
|
|
drmonz: Bilia Group Nacka, F11 520d (ej x-drive) /J.I |
|
|
Verkar som de flesta har 10 veckor! Undrar hur lång tid själva fabriksproduktionen tar av dessa 10 veckor, någon som vet? Jacky: extremt sur väntan ju! Vill bara ha min bil nu |
|
| Bilen befinner sig ca 1 vecka i produktion resten är väntetid på att komma in i systemet och logistik. Sen beror leverstiden också på hur många bilar tilldelats, men det brukar vara mindre av en faktor i slutet av livscykel som är fallet för f11. | |
| Har hört att det är 8 veckor som snabbast från beställning till leverans. | |
|
Kan ju gå snabbare än så om det finns en passande allokering. Största begränsningen ligger i produktion och leverans till Sverige som alltid blir ca 5 veckor. |
|
|
Har haft min F10 i 4 månader nu, men fick beskedet när jag beställde att 8 veckor tar det och är normalt. Dock gick det hela på nästan 7 veckor. Mvh Jonas B |
|
|
Brynet: Låter riktigt nice, får hoppas på det! Nöjd med din bil? |
|
| Har nämnt det i någon annan tråd tidigare, kolla med säljaren om det går att "sno" en bil som redan är inne i systemet och bygg om den till egen spec. Så gjorde jag. | |
|
Leveranstiden beror ofta på när på året och hur mycket bilar som sålts och hur stor kvot Sverige har bokat upp. Och hur lång väntetid det är i Bremerhaven på båt, sen har transportören 15 dagar på sig från det bilen kommer till Halmstad, tills den ska vara hos handlaren, men kan ta längre tid ändå. Sen kan Individualval förlänga byggtiden, min Individuallack skulle ta 4 veckor extra. |
|
|
Order V06 och lovad leverans V16. Så det börjar närma sig! |
|
|
Drmonz Jag är supernöjd, enda att anmärka på är sommarhjulen. RFT är numera heltysta, men är lite spårkänsliga. Mina vinterhjul (245/45-18 icke RFT) går hur fint o tyst som helst. Körde hem bilen på sommarhjul och la på vinterpuckar själv. Övrigt den tystaste bilen jag haft..... Mvh Jonas B |
|
| Brynet: däckfabrikat från fabrik? | |
|
Tips på snygga 20" fälgar till F11? Jag valde att få min levererad med 18" hjul som ingår i M-sport. På dessa fälgar kommer jag att lägga vinterdäck icke RFT. (RFT sommardäcken kommer jag att sälja .) På 20" fälgar kommer jag att lägga icke RFT däck och jag kommer köra med bredare hjul bak (men självfallet samma rullomkrets fram/bak, mht xDrive). |
|
|
Pirelli, 245/45-18 fram, 275/40-18 bak. Mvh Jonas B |
|
| Ok, gissar att jag får samma då. | |
|
Något tråkigt när man bygger bilen: Comfortpaket så kommer dimljusen. Lägg sedan till M-sport blir de uppgraderade till ledljus. Lägg sedan till winterpack så försvinner de helt......kan man inte få dessa i en kartong bredvid eller så.....ser bara så tomt ut i fronten. Mvh Jonas B |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.