AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.633

M3 E36 3.0 15300 mil

Hej.

Inte min bil men hjälper till :)

BMW M3 E36
1993
3 ägare i Sverige sedan 1998 varav sista ägaren from 2005-08-30
15300 mil
Dakargul
Mocca-Inredning
Riktigt fint skick

Order options
No. Description
240 LEATHER STEERING WHEEL

301 DIEBSTAHLWARNANLAGE MIT ZV

320 MODEL DESIGNATION, DELETION

354 GREEN STRIPE WINDSCREEN

401 SLIDING/VENT ROOF, ELECTRIC

423 FLOOR MATS, VELOUR

428 WARNING TRIANGLE

440 NON-SMOKER PACKAGE

510 HEADLIGHT BEAM-THROW CONTR. F LOW BEAM

530 AIR CONDITIONING

554 ON-BOARD COMPUTER

659 RADIO BUSINESS CD

676 HIFI LOUDSPEAKER SYSTEM

801 GERMANY VERSION

848 ENLARGED WIRING HARNESS

/Filip
Coupe gissar jag....Försäljningspris mellan 70-110' gissar jag, lite svårt att veta vad "riktigt fint skick" betyder på en så gammal bil, "nytt & bytt" höjer värdet enligt min åsikt, finns en hel del grejer vilka ger med sig pga mil/ålder (koppling,bromsskivor,kylare,vattenpump osv). Dakargul är dock ingen favvo-färg enligt mig, och 3.0 är mindre "populär" än 3.2. Sedan påstås det att 3.0 är en stabilare motor än 3.2, jag vet inte...
Min värdering förutsätter god historik o att den fått rimlig service, samt att bilen inte har några akuta brister. Spannet är stort då jag inte vet hur bråttom det är att sälja bilen, eller om man kan leva med att få behålla den:).
Japp coupe
bild här

Länk

Annonsera den på mobile.de, fler intressenter o villiga att betala bättre. Jag tror inte att 10000-12000€ är en omöjlighet med en bra utformad annons. Jag annonserade min ena E36 på mobile förra året, dyrt som sören. Fick två seriösa intressenter (men även några "skambudare") varav ena var villig att ge lite över 15000, men så billig e jag inte :D
Han är väldigt fäst vid bilen så vi får se men vid rätt pris kan han tänka sig släppa :)
tror dock inte han inbillar sig några fantasisummor under 100 vore skambud i min mening

iofs gamla bilder men bilen har knappt gått någonting sen dess

Länk

Länk

Den med Alpina-fälgarna är min gamla (ja vi hade likadana M3or, haha)
Kruxet är att oavsett skick så jämför de flesta med "billigaste på blocket", fördelen är att det inte finns såååå många E36 M3 att jämföra med, längre. Släng upp en "scheisse-dyr" annons på mobile, kostar inget. Det ger en indikation om intresset i der Vatersland iaf :D
Håller med Dawwe, det finns ingen marknad för dessa bilar i Sverige om du vill ha ut bilens riktiga värde, jag annonserade min B8a i Sverige först, fick inte ett enda svar, la ut den senare i Tyskland och fick runt 5 samtidiga köpare till bilens riktiga värde inom 2 veckor från annonsering.
Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

Länk

Vet inget om skicket på denna men ger nog en indikation kring vad man får betalt i Sverige Dessvärre.
Ribban: Lite mer info här: Länk. Tippar på ett säljpris runt 65'...
Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

Verkar ju vara ett riktigt toppexemplar ;)
Ska bara förtydliga för eventuella spekulanter att bilen som länkats på blocket INTE är min brors bil som eventuellt ska säljas.

Min bror har ägt bilen sedan 2008 och innan dess ägdes den av en väldigt förmögen herre från Höllviken som hade både en och annan fin bil i samlingen :)
Ah...Höllviken är där ofta o mycket på somrarna :), kan vara Sveriges Porsche/Ferrari/Lamborghini tätaste område :D?
Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

Detta exemplar sålde jag 2010 för 82000kr.

Länk

Det var en importare. Strax under 20 000 mil. Maskinellt och karossmässigt 100%:igt skick. Front omlackad. Inte en rostblema eller skada på hela bilen.

Jag köpte den faktist av en kille på Autopower. Körde den några månader och sålde den sen till en kille som fortfarande äger den idag.

Otroligt roliga bilar :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.