AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
5.441

Hur prissätter BMW M-sportpaketen?

Sida 2 av 2
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Att ingående materialkostnader skulle styra paketpriserna har ingenting med verkligheten att göra. De utgör en extremt liten del av totalpriset. Jag trodde på riktigt att du skämtade lanab men nu verkar det ju tyvärr inte så.

-------
//Lövet
@Stephan735

Skulle nog säga du är undantaget för dom flesta vill ha carbon, det sänker vikten och det ger ett ordentligt lyft på bilen utseendemässigt, att du gillar träfaner i bilen är inte i linje med en modern bil och ganska ute idag för utom på Alpina, Jaguar, Bentley, RR där det är signum annars blir det fel.

Beror helt på hur mycket man sänker en bil, du överdriver en del att det ser ut som den kollapsat då har du nog tittat på fel sänkningar, jag har haft sänkta bilar så länge jag minns och aldrig haft problem med vägar, beror väl på vem sitter bakom ratten också, så klart man måste vara mer vaksam men det är ju som allt annat.

@andreas_lofgren

Ingående materialkostnader styr i högsta grad då jag vet vad det kostar för BMW själva och vad det kostar mot slutkund, dessutom är det en stor skillnad på själva processen hur carbonprylar tas fram i både passform och kvalite, nu köper ju BMW själva in från en seriös tillverkare.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Om du har så pass god koll borde du kunna räkna fram själv hur påfallande liten del av totalkostnaden materialet utgör.

(Sluta säg "carbon" också, det heter kolfiber på svenska. Eller går du runt och säger "titanium" också?)

-------
//Lövet
Si
195
Silver307
520d M-sport -12
Det kan ju omöjligt vara materialkostnader som styr. Oavsett vilket material paketen tillverkas i (det är iaf inte kolfiber) så går det ju åt MER material i en 7 serie än en 3GT ändå kostar paketet till GT:n mer, hur kommer det sig?

Sen får du gärna tala om hur mycket kolfiber eller carbon som du kallar det som går åt till ett m-sport paket. Min gissning är fortfarande noll, däremot går det nog åt lite plast.
@silver307

Allvarligt talat du och Lövet måste vara födda igår, varför ska jag delge er konfidentiell information från BMW?

Tänker inte lägga mer tid på detta nu.
Si
195
Silver307
520d M-sport -12
Ha ha ok lanab. Bra snack. Kul att vi fick löst det
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.