|
|
|
|---|---|
|
Jag har beställt en 530d Touring 2016 Innovation Edition. Funderar på om Advancing Parking Pack är bara backkamera, sourund kamera och PDC eller om det är "riktig" parkeringshjälp. Är det nån som har koll? | |
| Enligt prislistan ingår inte parkeringsassistent utan den måste väljas till för 3500:-. | |
|
beror väl på om man har X-drive eller inte? med X-drive är det bara kameror och sensorer om man har Advancing Parking Pack bakhjulsdrift är riktig parkerings hjälp,,,eller? om jag fattat rätt |
|
| Konstigt att inte Park Assist ingår i Advanced Parking Pack. Det om något borde ju ingå tycker man. | |
| Mycket märkligt tycker jag om det inte är så. Dom har ju lagt på det mesta som går att få i deras paketerbjudande! | |
|
Har fattat det såhär: X-drive har hydraulisk styrservo, innebär ingen hjälpstyrning, alltså bilen kan inte styra själv, exempel vid parkerings assistans eller vid kö assistans kö assistans finns men du får styra själv och vid Advancing Parking Pack på X-drive är det bara kameror skillnad mot utan X-drive, där det är el servo, där hjälper bilen att styra. då finns båda parkeringsassistans och kö assistans med hjälpstyrning. rätta mig gärna om jag har fel (5serie F11) |
|
|
BMW är sena med parkeringshjälp och det är precis som LGstar skriver Xdrive har inte parkeringshjälp. För att få det får man välja RWD. Det kommer säkert på nästa generation av 5serie Xdrive. Stephan |
|
|
LGstar Du har helt rätt! Jag har kollat och det är bara kameror som ingår till parkeringshjälp + för bilar med Xdive. Synd att inte återförsäljarna är mer påläst om utrustningspaket och andra funktioner. Tack för hjälpen! /Thomas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.