|
|
|
|---|---|
|
Hej! Köpte mig en 320d för ca 1 månad sedan och fick självklart se igår en artikel angående kamkedjeproblemet på dessa bilar på ams. I artikeln stod också detta: "Efter många påtryckningar bestämde sig BMW för att reparera alla bilar som drabbats av det här felet, oavsett ålder och körsträcka, helt kostnadsfritt för kunden." Hur vet man om detta är gjort? Har kollat igenom alla kvitton jag fick med bilen när jag köpte den men står inget om kamkedjebyte i dom. Om detta inte är gjort på min bil, gäller fortfarande det erbjudandet att byta kostnadsfritt? | |
| Kolla med din lokala BMW handlare. Sen e det bullshit att bmw åtgärdat alla bilar med detta problem. Många vet ju inte om att detta är ett problem. Folk går inte runt o lyssnar på deras kamkedja. BMW gick inte ut med detta till kunder. Nån har fått ett brev. Vissa ringt in o kollat. Men det e folk som bl.a. Läser detta forum. Några har fått det åtgärdat vid service 2015. Men dom som inte servade bilen 2015 på auktoriserad BMW verkstad? Aktionen gällde under 2015. Sedan har dom fixat vissa bilar av en årsmodell men inte vissa andra av samma årsmodell. BMW kan inte svara på varför. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.