|
|
|
|---|---|
|
Hej Någon som har lite mer koll på ett bra diagnosverktyg (gärna till Iphone) till min M5 E61 -07. Läste något om Carly, är det denna som man skall ha eller !??!? Vet också att man kan kör NC Expert osv osv på pc men det verkar lite krångligare eller !??!?! Kom med förslag... :) //Asik | |
|
Jag tycker nog inte det ena utesluter det andra. Styrkan med ett Inpa/Ncs-Expert/Ediabas kit är att man kan göra allt som BMW kan i princip. Inklusive synca startspärr, registrera batteri, justera luftfjädringen, nolla ELV-counter (elektroniskt rattlås) etc (allt detta saknas i Carly) och få live-data på varenda liten sensor i bilen ända ner till hur många procent luftspjället för fotvärmen är öppet ;-) Handhavandet lär man sig och det finns eoner av läsning och gör det själv guider på nätet. Du hittar Inpa Ncs bl.a här(jäv): Länk Sen är det ju grymt smidigt att ha något som man kan hantera med telefonen. Folk verkar ju nöjda med appen men det saknas några viktiga funktioner tycker jag. Hade jag haft en e61 så hade jag haft båda i arsenalen. Det är ju inga jättepengar det handlar om och man spar lätt in investeringen. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
| Jag håller helt med olaO. Jag hade först köpt en adapter till Carly och köpt deras app. Stöter du sedan på problem så hade jag köpt Inpa. Eller så köper du båda direkt. | |
|
Jag har använt mig av både inpa och Carly, jag kan säga att personligen inte har haft nån nytta av Carly adapter/app utan uteslutande använt mig av inpa. Allt från att felsöka till omprogrammering/uppdatering av styrboxar. Inpa är relativt straight forward med hjälp av olaO:s paket med instruktioner osv, dock så är det en helt annan sak att uppdatera styrboxarnas firmware. Vad det gäller M5 e60/61 så är dom rullande felkodsgeneratorer allihopa tyvärr. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.