AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
6.608

Avslöjad X7

Sida 2 av 3
Det är väl "bara" fronten, bakre kofångaren o framskärmarna (båda med groteskt fula och stora "luft utsläpp") som behöver designas om "lite" sen så ser den OK ut iaf...
Johan, jag har haft två XC90 och det är få bilar som man har fått så mycket fina omdömen om. Det är väldigt många som gillar. Du torde vara en av få som inte gör det.

/Anders
Ul
2.044
Ulf530
530d F11 xDrive Msport -16
118d F20 xDrive Msport -17
530i E34 -89 en ägare
Här är en till som inte gillar XC90 (inte heller S/V90...). Jag testade Volvo-bilarna ganska ingående (innan jag bestämde mig för F11), men för mig var det vissa avgörande egenskaper som absolut inte passade.
Designmässigt tycker jag att XC90 är riktigt misslyckad baktill i vissa vinklar. Bakljusen och formerna på bilen stämmer inte alls för mina ögon.
Och jag har hört många fler än jag som tycker XC90 är ful och grotesk bakifrån.

Att många, svenska journalister och allmänheten, har skygglapparna på när de testar, granskar och ger omdömen om Volvo-bilarna visar bara att marknadsföringen har lyckats. Man har varit livrädda för att Geeley/Volvo Cars ska betraktas som Kinesiskt och därför har man investerat hundratals miljoner (miljarder?) i att marknadsföra det "Svenska" och "Skandinaviska". Med detta har man lyckats alldeles utmärkt, särskilt i jämförelse med det tidigare Volvo PV som var svenskägt och hade en milt uttryckt tafflig marknadsföring.
Att skygglapparna sitter på när det gäller Geeley/Volvo Cars visas tydligt av den senaste "dieselskandalen", som väl gäller just den positivt omnämnda XC90? Om det hade gällt ett tyskt premiummärke så hade de svenska journalisterna använt krigsrubriker!

Bilderna på nya X7 tilltalar mig inte alls.
När designen blir produktionsfärdig och uppdaterad, mina ögon får tid att vänja sig, så kanske det blir bra (jämför t ex hur det var när Bangles design presenterades...).
Men nu får jag intrycket av typ Koreansk design. Ungefär så här brukar det se ut när Asiatiska lågprismärken försöker få in premium-detaljer i sin design. T ex att grill, lyktor och andra "lösa" delar inte stämmer med karossens former.
Th
696
TheBear89
320i -01 (E46)
320Ci -01 (E46)
325xi -02 (E46)
X5 40d -13 (E70)
Hur länge skall BMW envisas med att montera helt meningslösa växelspakar tro....? Totalt slöseri med både material och utrymme.
X7 visar väl tydligare än någonsin hur illa underbyggt SUV-eländet är. Varför ska plötsligt alla åka omkring absurda arbetsfordon som har samtliga naturlagar, för att inte tala om ekonomin, mot sig?
Sa
566
Saab9-5
X5 F15 -16
Vad gör man i X-delen av forumet när man hatar SUVar?

Insteget och utsteget är så bekvämt. speciellt för oss lite större killar. Kliver upp i min bil istället för krypa in i nåt där nere på marken. Bra vy över trafiken inkl fotgängare osv. Enastående kupeutrymme, luftigt och man behöver inte bli intim med medpassagerare. Lastar dessutom massa inför mina skogsturer.

Naturlagar vet jag inte mycket om. Har inte däremot forcerat en del naturvägar som är omöjliga med sedaner. Tänker du på att man får dåliga varvtider om man vill köra SUV på gocartbana?

För egen del lever jag hellre med HIV än går tillbaka till sedan. Apropå XC90 så ser den inte ens ut som en bil utan något ett barn ritat när fröken bett klassen föreställa sig framtidens transportmedel.
Sa
566
Saab9-5
X5 F15 -16
Eller rättare sagt, vad gör man på ett BMW-forum om man ogillar bilar som har "ekonomin mot sig"?
An
436
AnderZ007
530iA-08 N53.272 hk.
CLA220 -20
Det absolut fulaste BMW presenterat. Denna bil på X7 Länk
måste vara ett skämt.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Halverar man njurarna så ser den ju snygg ut. Bmw måste ju göra något nytt nu, så de smalare lysena kommer nog att komma.
Sa
566
Saab9-5
X5 F15 -16
Nån som vet när den produktionsfärdiga modellen kommer presenteras?
Länk
Efter X6 trodde många att det inte kunde bli värre! Tänk så fel de hade! Kan det bli värre än X7 är nu frågan, som tur är sviker fantasin!
Ka
585
Kaparn
640i GC -12
Nä, en begagnad Escalade är nog troligare för mig om jag någonsin skulle skaffa en SUV.
Länk
lite avslöjande bilder på inredningen
Länk nu är bilen officiell. Ser rätt stor ut :)
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Ja vad säger man. Ett gott skratt förlänger livet...

///BMW - Was sonst!
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Man har verkligen lagt all fokus på exteriören, tycker interiören känns som vilken 5-serie som helst. Oavsett, den är ju groteskt ful. Q8 ser betydligt bättre ut, in- och utvändigt.
Ul
2.044
Ulf530
530d F11 xDrive Msport -16
118d F20 xDrive Msport -17
530i E34 -89 en ägare
Tyvärr får jag återigen typ Koreanska vibbar.
Många designelement, lösa detaljer, känns ditsatta i efterskott, eller separat designade utan hänsyn till helheten.

Tråkigt nog, någonstans i mitt bakhuvud poppar det upp "Ssang Young"...

Jag älskar BMW.
Som så många har jag ibland haft problem, det har tagit en tid, att vänja mig vid nya design-influenser.
Men hur ska jag någonsin kunna vänja mig vid detta nya designspråk?
Hugaligen om dessa njurar får genomslag på kommande modeller...
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Q8 är ju en X6 utmanare. Detta blir ju en tydlig markering att BMW vill komma in i amerikanska fullsize-suv-segmentet och ta marknadsandelar från jänkarna samt Mercedes GLS.

För klimatets skull hoppas jag den snart kommer med hybriddrivlinor. X7 45e och 55e där de trycker in stora batterier. Det borde få plats.
Visa användare
433
aousio
BMW 535D -09
hej,

Jag är tyvärr besviken på den nya designen på X5 och X7!
Kolla på Volvos suvar.. läckra.
Missförstå mig rätt! Jag älskar BMW. Har haft och fortfarande har BMW.
Bara ledsen över att de inte lyckats med designen enligt min mening.

M-Power
The Ultimate Driving Machine!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.