AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
6.613

Avslöjad X7

Sida 1 av 3
fi
325
fiske & bilar
330e Xdrive touring
Vad säger ni om denna då?

Länk
Med Q8 och Q9 på gång så känns det som att det är i senaste laget.
gu
902
gustaf76
BMX X5 35d m-sport -10
BMW 130i m-sport -07

BMW CS #8280
Spännande :)
js
1.928
jsn
i5 m60 -24
Intressant!
Även Teknikens Värld skrev lite om denna under gårdagen Länk
Hur lång tid dröjer det sedan innan vi får se en X8...?
Visa användare
215
civ98ssu
E46 330 02 Turing
E39 525 02 Sedan
Vart är vi på väg X10=mini buss nästa? Jag tycker BMW har idag lite onödiga serier 2,4 och 6 medan dem traditionella blir bara större och större. F10 är ingen 5-serie stor som fan. Dagens X5 är också stor. Innan jag köpte X3 provade jag E70 och jag fick inte in den i garaget. Och jag har inte en liten garage. F15 är säkert större än E70 och jag ser inte anledningen varför dem växer upp varje gång BMW introducerar en ny generation. Körglädjen försvinner eller minskar ju när bilarna blir stora. BMW kanske har ändrat sitt strategi från sportig och körglädje till stor lyxpansarvagn.

Said
men så är det ju med nästan alla märken, nya modeller blir lite större än de gamla. Likadant med A4 som ju är i storlek nu som tidigare A6 mm. Bilarna byggs ju dessutom i stort efter vad marknaden efterfrågar, så jag ser inget fel med detta. Det är väl bara att om du tycker 5-serien är för stor, köp en 3-serie, är X5 för stor köp en X3 eller kanske t.o.m nu en X1 osv. Varje ny modell säljer ju dessutom oftast bättre än den gamla, så det är ju detta som marknaden vill.

/Anders
No
160
No1MAXIMUS
X5 3.0 -04
740iA -00
De två senaste generationerna av X5 har samma mått.
rsarits
Senaste VW Polo var större än första Golfen...
Inget unikt för BMW altså
Visa användare
380
P-OA
G30 530e -20
U06 225e -25
Och så var den här... Länk

Vet inte vad jag ska tycka, lär antagligen bli en hit i USA, att få in den i en medelsvenssons garage lär inte vara att tänka på dock :P

/P-O
Får verkligen Lexus LS vibbar av denna. Lär ju sälja bra men vart tog bmw-känslan vägen?
Den ser väldigt "amerikaniserad" ut.

/Anders
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Det är väl dags för en liten revolution i designen för BMW som nu haft 2 liknande generationer i rad på nästan alla modeller. Men det här föll mig inte i smaken.

Känns som de får välja mellan groteskt stora njurar eller smala lysen, men att köra båda blir inte snyggt i mina ögon.
St
1.400
Stenback
M3 E92 6MT
318d F34 6MT
320i E91 6MT
320d E91

Tesla Model Y Performance

Så tam som G3x blev designmässigt så ska de ha all heder om de vågar skicka den där i produktion, men det tvivlar jag på att de vågar.

Mindre grill och större stålkastare lär det nog bli, men även om bilen är stor så sitter ju föraren typ mitt mellan hjulaxlarna. Som 7-sits får man ju ändå inte med något bagage och vad är vitsen med en 3-row'er som inte tar något bagage?

Vi stod i valet och kvalet mellan X5 och Gran Tourer, eftersom bagagutrymmet i X5 inte är nämnvärt större var det definitivt inte värt mellanskillnaden. Jämför gärna med nya XC90 (och gamla). Det tycker jag i alla fall är en anständig nivå. Men ska BMW få till ett vettigt bagageutrymme kan man inte sätta föraren mitt mellan hjulaxlarna utan måste skjuta fram förarpositionen.

//Stenback
Verdi
Ganska lik GLS tycker jag. Länk

Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Mina ögon blöder!

Det var nog den fulaste front som visats sedan Ford Edsel!

Jag som tyckte att Volvo XC90 var fulgära (fula och vulgära samtidigt - nytt ord till ordlistan! ;) ) i fronten, men de har överträffats med råge!

Säkerligen en bra bil men utseendet....

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Johan du måste vara en av få som tycker XC90 är ful...
Däremot den här X7 är ju hemsk i fronten.

/Anders
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
BMWs konceptbilar brukar nästan alltid vara helt vedervärdiga, men till produktion får de snits på dem. Den där fronten alltså, urk.
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Det finns inget med xc90 som är snyggt. Inte med x7 heller.
Nöff

///BMW - Was sonst!
Cy
650
Cykeltjuv
F15 X5 4.0d
Herregud vilket botten-napp hoppas verkligen den ser annorlunda ut när den går i produktion :/
Hemskt, ser ut som ett arbetsredskap. Hur många storlekar på SUV/SAV kan det behövas?
Hemskt, ser ut som ett arbetsredskap. Hur många storlekar på SUV/SAV kan det behövas?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.