|
|
|
|---|---|
| undrar hur man kopplar in en motorvärmare i en 325 E30..nån som vet? vore bra å sätta in en innan den kalla vintern kommer.... | |
|
det finns enkla värmare som du kopplar in på slangen mellan motor och kylare. sen finns det mer avancerade värmare som är bensindrivna och värmer kupén samtidigt. självklart har jag en sådan själv.. _________________ who dares wins... |
|
|
Hade för mig att man kopplade dem till motorblocket.. En bensinvärmare som Uhlmann pratar om är kanske inte aktuellt till en E30 iaf, kostar ca 15.000:- att eftermontera en sådan. Medans det kostar ca 2-3 tusen att montera en vanlig motorvärmare på en verkstad. |
|
|
Här finner du monteringsanvisningar: Länk Länk Mvh |
|
| Okej...men hur mycket kostar den enkla versionen att bara "köpa" utan att nån verkstad eller nåt ska koppla in den,att man gör de själv i stället.... | |
|
Tror den kostar ca 2400:- om du ska ha förgreningskabel för kupévärmare in i kupén... har för mig att det låg runt där, för en DEFA-värmare.. |
|
|
Hej. Ingen större prisskillnad märkena mellan. Jag hittade det billigaste priset på Micro. Calix, Defa, nog ingen större kvalitets skillnad. Köpte en Calix under veckan på Micro. Kabelset 559:- Grenledningssats 609:- Rörelement BMW 519:- SA: 1687:- Sen tillkommer kupevärmaren. Kostar väl runt 500:- tror jag. Mvh Henrik. |
|
|
Måste man ha alla dessa saker om man bara vill ha en enkel motorvärmare...?? Kabelset Grenledningssats Rörelement BMW |
|
|
Näe. Du behöver Rörelement(själva värmaren) samt kabelset. Grenledningssatsen behövs endast som du skall installera kupevärmare. Mvh Henrik. |
|
|
Näe. Du behöver Rörelement(själva värmaren) samt kabelset. Grenledningssatsen behövs endast som du skall installera kupevärmare. Mvh Henrik. |
|
|
Öppnar denna tråd igen då jag söker tips på hur man får in sladden till kupévärmaruttaget på en E30 -92. Någon som vet ett bra ställe att gå igenom torpedväggen eller är det bäst att borra ett nytt hål. /Niclas |
|
|
Hej! På min E30 så har den förre ägaren dragit in en vanlig elsladd till kupén för att kunna använda en kupé värmare. Sladden är dragen tillsammans med kabelstammen där den går in genom torpedväggen. Så det verkar som det finns lite plats där trots allt.. Lycka till! Mvh Johan |
|
| Bättre kvalitet på Defa (egna erfarenheter). | |
|
Var och frågade på BMW i Solna vad de tar för DEFA paketet. Alltså bara vad de skall ha för alla delarna. 2500 kronor skulle de ha.. bra pris med tanke på att det var hos en BMW återförsäljare. Paketet innehöll: mini plugg och sladdar, rör till blocket/frostpluggen. sladd in till ett kupéuttag, underhållsladdning av batteriet, och till och med en kupévärmare också + en digital display/timer som man har i bilen.. Mvh Johan |
|
|
Jag tog bort mattan vi passagerarsätet, vek ner den o borrade ett nytt hål. Krävdes ganska mycket kräm i både borr o maskin då plåten var ganska tjock. Sedan tätade jag med värmetålig sillikon från motorrummet. Jag hittade inga förborrade hål med plugg så jag var tvungen att göra nytt. Har fungerat perfekt. |
|
|
Några månader sedan jag var på forumet nu... Jo, ang. frågan. När jag drog kabel till kupén, från motorrummet tog jag bort batteriet (i motorrummet). Under/nedanför batteriets placering fanns det en rund plåt, färdig att knacka ut. På detta vis slapp jag borra ett hål. Detta hål är större än kabeln in som löper genom hålet. Jag köpte en plastplugg och gjorde lagom stort hål i pluggen så blev det tätt! Observera att detta var på en E36:a, kanske ungefär lika på E30? Mvh Henrik. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.