AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
918

Hjälp orginallarm e36 cab

Ki
5
Kissorr
320 Cab -96
Har lite problem med att få till orginallarmet på min e36 cab -96. Behöver expertis.

Mitt främsta problem förutom att fjärrdosan inte fungerar är att det funkar att låsa/larma OCH låsa upp dörrar och lucka från bakluckan MEN från förardörren går det bara att låsa EJ låsa upp (endast förardörren låses då upp, ingen centralstyrning funkar eller hörs och öppnar jag bara den dörren så blinkar larmet). Innerbelysning, de automatiska rutjusteringarna fungerar fint, har kollat kablaget i bakluckan, har tagit bort dörrsida o sprayat kring kontakter med 5-56 och ruckat i motor/ställdon.

Har hittat massor kring liknande men ej exakt samma problem, någon som har ett tips eller någon annan uteslutande testmetod?

Har försökt att initiera fjärren också och nyckeln reagerar men inte bilen, sitter min mottagare i backspegeln?

Mvh Chris

ka
183
kallevh
320 I-98
330 ci cab -02
SAAB 9-5
Hej prova först med att kolla jordkablarna som är under förarstolen om du lyfter på mattan så ligger det en kabel härva där med jord kablar dom brukar oxidera o gå av där..det bruka lösa många problem
Skriv gärna här i gen om hur det har gått för dig,,,,
Ki
5
Kissorr
320 Cab -96
Tack för ditt tips, ska kolla detta snarast.

Har 2 andra teorier också. Jag har läst på bimmer och andra forum om att förardörren kan vägra låsa upp larm/centrallås om fjärrnyckeln låste bilen sist eller nått sånt Min fjärrnyckel (3 knappars) blinkar när man trycker pån och vid mitt försök att initiera funkar nyckelns procedur o blinkar, jag hör också ett "klick" nånstans i bilen men sen händer inget med c-lås osv. Enligt föregående ägare har aldrig fjärran fungerat..

Den andra teorin är att det är någon switch som inte fungerar då larm (ews)indikatorn i bilen blinkar snabbt i 10 sek innan den blinkar långsamt (för det ska den väl inte göra?), har kollat tanklock och huv-switch och dörrarnas fungerar nog iom att rutjusteringar funkar o innerbelysning dimmar ner när man stänger dörrarna så vad kan det annars vara ews:en reagerar på?

Skam den som ger sig :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.