|
|
|
|---|---|
| Tjena! Tänkte höra om någon har erfarenhet av detta, det är så att när jag tankar över ca 45 liter så läcker det bensin. Så om jag då tankat fullt, så rinner då soppan ut tills det är 45 liter kvar. Har kikat snabbt på tanken men inte hittat något hål. Tacksam för svar | |
|
Kolla om det läcker från nummer 3 Länk Sitter en till nivåsensorns lock och en till tankarmaturens lock. Bara att lyfta på sätesdynan och se om det luktar soppa från någon av sidorna. Hur snabbt försvinner bensinen? |
|
|
Hade liknande problem med min e39. Var ett rör som låg uppe i bakkant på tanken (närmst kofångaren) som var rostigt och började läcka. Tror det är till någon luftning av tanken. |
|
|
Sorry, kom nog ihåg fel. Var på min e34 jag hade detta problem. |
|
| Ska ta och kika imorgon då det är ju lätt gjort! Det konstiga är ju att det både är när man kör och när den står stilla. Vad jag minns är att jag och polaren skulle tvätta bilarna och hade precis tankat fullt, stod på infarten till garaget och snackade med han, och under den tiden vilket var 5 minuter så märkte vi att det nästintill spolade ut. Kan ju ha varit pga. lutningen också, men men. Blir att kika imorgon iaf! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.