AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
7.856

M2 vad kul!

Sida 1 av 3
Gr
64
Gref1
Mini Countryman hybrid
Var ute och provkörde M2 idag. Fantastisk rolig bil. Känns lätt, otroligt kvick i styrningen. Kommer passa perfekt på tighta svenska banor.
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Trevligt! Så dem finns för provkörning nu!
Vems körde du? Utrustning?
Kul! Var finns bilen att provköra?
Gr
64
Gref1
Mini Countryman hybrid
Bilen tillhör BMW Sverige. Endast gått 4 mil så var ganska varsam med gasen. Det som kändes direkt är hur fantastiskt kvickstyrd den är:-).
Dm
544
Dm3
BMW i3s
Porsche Cayenne
Porsche 718 Gt4
Själv har jag fått beskedet att man inte får prova förrän premiären. Vilken handlare är så snäll så man får prova 😉
Gr
64
Gref1
Mini Countryman hybrid
Ingen handlare, var hos BMW SWE
Gr
64
Gref1
Mini Countryman hybrid
I morgon blir det åka av igen:-)
Intressant! Hur är den jämfört med M235?

Mvh Johan
Gr
64
Gref1
Mini Countryman hybrid
Den känns mycket mer allert och komunikativ i styrningen
St
1.200
Stilren
BMW 320dAX M-sport F34 -16

Hur är ljudet och körupplevelsen i övrigt?
Gr
64
Gref1
Mini Countryman hybrid
Nu har jag inte kunnat köra den fullt ännu då den fortfarande är på inkörning. Skall köra en ny idag som har sport avgas, återkommer med rapport efter det.
Dm
544
Dm3
BMW i3s
Porsche Cayenne
Porsche 718 Gt4
Kul. Ser fram emot en recension. Ljudet är riktigt bra. Min ÅF startade upp den för mig. Låter lite dovare än f80, men lika mycket 👌
Be
1.778
Beolab
M3 SMG II Individual -04
413hk / 440Nm @ 8800rpm
Köhler Racing
VAC Motorsport

E91 M-Sport -08
Schrick 12,5mm lyft
206 hk @ 7300 rpm
Spännande, fortsättning följer!

St
1.200
Stilren

Är det likadana rattar idag på alla BMW M-bilar? Designen är ju densamma men jag tänker på tjocklek och storlek. Är den mindre och tjockare på en M2 eller M3/M4, än på låt säga X5/X6M?

Performance Alcantara rattarna ser riktigt greppvänliga och mysiga ut. Liksom på Porsche, MB m.m. likvärdigheter.
Gr
64
Gref1
Mini Countryman hybrid
100 mil avklarade. Mycket nöje:-):-)
St
1.200
Stilren

Bra sammanfattning! Kommer det mer? ;-)
Gr
64
Gref1
Mini Countryman hybrid
Japp
Dm
544
Dm3
BMW i3s
Porsche Cayenne
Porsche 718 Gt4
Det blev inte mycket till recension.... Men snart får alla provköra hos närmaste ÅF. Bara någon vecka kvar. Kul.
Gr
64
Gref1
Mini Countryman hybrid
@Dm3
Lugna sig lite. Händer att jag arbetar också😂
Gr
64
Gref1
Mini Countryman hybrid
Fantastiskt rolig bil:-). Kräver inte mycket varv utan riktigt bra botten i motorn som ändå sjunger ut fantastikt på höga varv där det också finns en fin topp i registret.
Det som slog mig mest var hur bakvagnen beter sig, den söker verkligen fäste som om det vore någonting än mer utvecklat för bana. Kan kanske upplevas som lite oroligt om man inte är van vid det men en väldigt fin känsla i den. Styrningen kommunicerar fint utan att bli jobbig på längre pass på motorväg dvs kräver inte konstant passning. Bromsarna upplevs som väl dimensionerade även för riktigt hårda varv på tighta banor där bromsarna inte hinner få så mycket kylning. Återkommer dock i det ärendet efter att ha fått tillfälle att verkligen prova på bana. Det ända negativa jag upplevde under mina dagar med bilen torde vara att den kan upplevas som lite högljud i kupén.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.