|
|
|
|---|---|
|
På min e92a är det fabrikstoning. Men de 3 bakre vill jag tona hårdare "bakruta + baksäte". Vad gäller på de främre? Framrutan är väl helstopp? Men förar o passagerare, tillåts några % där? The Sound From A Big M :) | |
|
Har för mig att det är minst 85% ljusgenomsläpp som gäller för vind-, förarsido- och passagerarsidorutan. I praktiken kan man få för låg genomsläpplighet t om om man sätter på en ofärgad skyddsfilm på de rutorna. De bakre rutorna kan du tona hur mörkt du vill. Personligen tycker jag att fabrikstonade rutorna har perfekt toning, mörkare än så blir lätt opraktiskt, särskilt under mörkare delen av året. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Ja oem toningen är snygg. Men min kör jag endast på sommaren så Den mörkare årstiden märks inte av. Det blir ju så varmt i bilen. Tänker mest på den lilla knodden. Så har därför kikat på 100% på de bakre. Kan de va så att oem fram redan är tonad med 15%, för jag upplever min lite mörkare än andra bilar :/ Eller kanske är inbillning. The Sound From A Big M :) |
|
|
Ljusgenomsläppligheten skall vara 75% för vindrutan och 70% för främre sidorutorna. Jag skulle tro att standardrutorna på de flesta bilar redan rigger nära gränsen, så det är nog stor risk att man hamnar under det tillåtna vad man än lägger på. |
|
|
SBF ska tydligen ge nedslag på all toning på de främre rutorna The Sound From A Big M :) |
|
|
Här i arvika får man böter+ombes för vilken toning som helst på framrutorna |
|
|
Tror ja de....Jösse Härads Ordningsmakt/Länsman, e inte å leke me ;) Har di för lite annet å göre, eller e di bare sugne på di läckre bilera, men inte kan kömme till töckne sjaulve? :) ------- Kan Arvika, bott o levt där innan du ens var påtänkt. Ja, det är skit, men beror säkert på att många kanske tänjer på gränserna där, då kan det säkert lätt bli en fixering på reglerna....men, regler är regler, och alla lika inför lagen...Nej, tror du kommer billigare undan i större städer...Kämpa på!! em3 |
|
|
Kan bekräfta att på främre sidorutorna får man inte ha någon filma alls. Men det går att slinka igenom utan att dom märker något på bes med en mkt ljus toning som är snyggt monterad utan synlig skarv. På vindrutan får du ha en strip uppe vid solskydden den bör inte gå längre ner är "as1" märkningen dvs drygt en decimeter. Men här gäller en godtycklig bedömning & det går att ha en rätt fet strip på överkanten av vindrutan. På bakrutorna bakom b-stolpen får du ha hel svart, du kan måla rutorna med svart färg om du vill.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.