|
|
|
|---|---|
|
Har bytt elsystem , mätarhus och massa grejer så mätarhuset tror den e automat etc. Skulle behöva hjälp av någon eller nån bra firma som är haj på inprogrammering. Även att det kan typ gifta ihop nya mätarhuset med bilens ecu så mätarhuset får rätt mätarställning som bilen gått. mm finns masa jox att fixa. Vad rekomenderar ni? | |
| Helst i närheten av Göteborg | |
|
Hej, du kan göra det mesta själv väldigt enkelt med denna: Länk Vilken årsmodell är det? Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
Hej, tack för tipset, det e en tidig 2005a. Har programen DIS INPA och framförallt NCSExpert som man skall kunna använda men det verkar inte vara så lätt. Såg ett klipp av en med tysk brytning som ställde om lite grejer i en E85 modell eller va det var. Där var 20 olika moduler att gå in i och textfiler på tyska där man satte "Nicht_aktiv" eller "Aktiv" på olika parametrar. Verkan knölig. Hur är den här mojängen? den verkar förenkla? |
|
|
Den är otroligt mycket enklare. Dock så kommer du inte kunna rätta till mätaren. Varken med Bmw-scanner eller Ncs eller Dis eller Inpa. Detta beror på chippet som sitter i mätarhuset. Där får man nog ta hjälp av såna som har specialgrejer och hjälper folk att "fuska". Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
ok cool, får se om jag kan koppla upp mig hemma sin på internetbanken så beställer jag en sådan. Vad jag hört sitter infon med hur långt bilen gått i DME styrdatorn för motorn? men, ok det sitter alltså ett chip i mätarhuset. Frågan är om man kan byta över chippet från det gamla mätarhuset då bara, och allt blir frid och fröjd. Fast det huset är miles hus, nu är det kilometer och det vill man ju ha. Går den inställningen att ändra med Diagnos verktyget med? |
|
|
Mätarställningen på min 540 lagras i IKE, DME, EGS, EWS, LCM Men egentligen spelar det mindre roll i ditt fall då bara vill få rätt mätarställning i mätarhuset. Ja de bör gå att plocka över chippet. Chippet heter M35080 finns en del om du googlar. Jag är nästan säker på att du kan ställa om mile/km med BMW-scanner. Inte så ofta den frågan kommer upp;-) Mvh Ola |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.