|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Försöker ge mig på att nolla felkoden för bromsar fram men kommer bara ett utropstecken sen kommer jag inge längre. Någon som vet hur jag ska gå vidare? Mvh | |
|
Byt slitagevarnaren som sitter fram/bak beroende på vart felkoden larmar. Kostar inte många hundralappar att få hem den. Det är busenkelt att installera den själv, det sitter en på ena framdäcket (vänster fram på min E61 525 -06) samt en på höger bakdäck på samma bil. Alternativt så har jag hört att man kan klippa av "toppen" på den gamla kontakten och tvinna ihop kablarna och försöka återställa genom instrumentpanelen. Detta ska tydligen räcka för att slitagevarnaren ska skicka en signal till databoxen. Du kan sedan ta bort slitagevarnaren helt eller låta den sitta kvar för framtida bruk. Detta är inget som jag själv har testat men jag har hört och läst om folk som gjort det. Jag höll på i flera veckor att försöka få bort/återställa varningen genom INPA/NCS osv men utan framgång. Så gör dig själv en tjänst och inhandla en stycken varnare istället för att trockla :) |
|
|
Här kommer en länk på hur du återställer bromsklossar, Olje service lampan osv. |
|
|
På min E39:a är det bara att skala och löda ihop ledningarna efter kontakten i hjulhuset. Då kan du sätta dit en varnare senare. Du bara kortsluter den nuvarande strömbrytare som normalt sitter i oket. Den förbrukas ändå då den börjat varna. Om det på senare modeller finns flera nivåer ka detta se annorlunda ut. Man kan kanske mäta sig fram till mellan vilka sladdar det ska vara kopplat (eller ett visst motstånd)? Någon som vet? |
|
|
Jag var tvungen att byta till ny slitagevarnare för att kunna nolla bromsvarningen. |
|
| Tack för tipsen men jag bytte både belägg och skivor fram sen kollade jag på Youtube, så nu är allt nollställt😃 men nu när sambon åkte typ runt 80 km/h så sa hon att växelspaken dök upp på menyn. Har automat och vet ni vad det kan vara? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.