|
|
|
|---|---|
|
Läst om en snubbe som med nåt som heter ncs expert kodat om baklysena på sin x1 e84 så att även dimljusen tänds vid bromsning. Detta vill jag få till, så frågan är om detta är nåt en bmw verkstad kan fixa? Dimljusen är ju placerade så på x1an att jag tror det skulle bli snyggt! | |
| Ring din BMW verkstad och fråga? | |
| Svårt en lördag eller söndag. Men det ska jag såklart göra, så fort det blir vardag. Tänkte att någon skulle sitta inne med relevant information, vilket uppenbarligen inte du gjorde :-) | |
| Bor i övik så ska du neröver kan vi kolla på det | |
| Jag har en Carly for BMW, som bör fungera med din e83. Inte helt hundra då min är med kabel, och det finns en med blåtand också. I alla fall, så på min x5 -05 så kan jag programmera mer med lysena på den själv än vad BMW kunde göra. | |
| Men de tänds väl endast vid väldigt hård uppbromsning? | |
|
Bromsljusen blinkar vid mycket kraftig inbromsning och att strax innan bilen stannar så kopplas varningsblinkers på. Så står det i min brux på sidan 95 under kapitlet "Dynamiska bromsljus". Jag har gjort sådan kraftig inbromsning för att testa men av naturliga skäl inte kunnat se hur bromsljusen beter sig. Dock fick jag varningsblinkers att bli aktiverad. Att låta bakdimljuset lysa då man bromsar normalt kan uppfattas som bländande och borde i så fall bara vara aktivt då det är ljust ute. Vänligen Näckrosen. I rather go ponding |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.