|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Tidigare trådar om blocketfeedback verkar ju vara lyckade så jag gör ett försök. Var ute och fotade i det fina vårvädret, blev nöjd med bilderna men vill ändå veta vad panelen tycker samt vilka sex bilder ni hade valt till annonsen. Jag är absolut ingen fotograf så hade lite problem med att få till detaljer och linjer i det skarpa ljuset. Bilderna är oredigerade men beskurna. Är det något som saknas eller borde ha gjorts bättre? Bilderna finns här: Länk | |
|
Supersnygga bilder. Hade kanske beskurit dem lite till, är ju ändå bara bilen man vill se. Någon bild på vinterdäcken? antar att det är sommar som sitter på nu. Hade valt nr 9,3,8,7,12,17 i den ordningen sen lagt in en länk till resterande bilder i annonsen. Men som sagt, tycker bilderna är kanon. Nu blir man själv sugen på att ut o fota. |
|
|
Bra kvalitet och skärpa på bilderna men jag gillar inte bilder där kameran ligger på marken och perspektivet är underifrån. Det känns lite för konstlat för en bilannons där syftet är att beskriva bilen så tydligt som möjligt. 7,8,9,10,12,13,14 funkar men jag tycker det saknas ett par helt vanliga exteriörbilder med kameran i normal ögonhöjd. Alltså en sån här ungefär: Länk ------- //Lövet |
|
|
Tack för feedback! Nicklas_A: Testade att klippa in ett par bilder på en blocketsida och det är som du säger, måste kapa lite tomrum runt bilen. Andreas_lofgren: Har några bilder på datorn som är i den vinkeln, men då försvinner även reflektionerna i lacken, de blir betydligt plattare och bilen ser inte lika fräsch ut. Bilden som är tagen en bit ifrån och uppifrån har samma effekt. |
|
| Snygga bilder, har du kört med Iphon, annan mobil- eller systemkamera? | |
| Fotat med en Sony Nex 5n, något mellanting av kompakt och systemkamera. Har några år på nacken men presterar fortfarande helt ok. | |
|
Så nu är annonsen ute: Länk Kom gärna med förslag på förbättringar. |
|
|
Utmärkt annons. Finns inga vinterdäck? Det står iaf inget om sådant. ------- //Lövet |
|
|
Tack för feedback! Nej dom hade jag tänkt behålla till nästa bil. |
|
|
Då bör du (tycker jag) skriva det i annonsen. Tror många räknar med att det finns däck till båda säsongerna i den prisklassen. Du kommer definitivt få frågan i alla mejl/samtal ändå. ------- //Lövet |
|
|
Skitbra annons måste jag säga! Tummen upp. Ska bli spännande att se om du får de pengarna. En bekant hämtade ut en helt ny vit m sport 320d touring för 336tkr nu (fick en riktigt bra rabatt tyckte jag!). Lite mindre utrustning en denna förvisso. |
|
| Tycker det låter dyrt, men det tycker väl alla spekulanter... Hade en liknande - msport och fälgarna som jag bytte in vid årsskiftet som akt handlare sålde för 220. | |
|
Har inbyteserbjudande inte långt under annonserat pris, och tittar man på prisläget på blocket så är den en av de billigaste för mil och utrustning*. Givetvis så finns det prutmån men inte mycket, isf byter jag hellre in den. Gällande vinterdäck så är jag öppen för förslag, är man nära att göra affär och det hänger på det så skickar jag ju med dom. Men vill inte att man ska förutsätta att däck ska med. *Sökord: BMW 320d m-sport Modellår: Från 2013 Miltal: Upp till 9000 (min har gått 6350) Drivmedel: Diesel Växellåda: Automat Biltyp: Kombi |
|
|
Bra annons. Är du enda ägaren sedan bilen var ny kan du skriva ut det. "3AC - TRAILER TOW HITCH" är det dragkrok? I så fall bör du skriva ut det på svenska. Jag brukar söka på "drag*" för att sortera ut bilar med krok. |
|
|
Jag skulle ta bort 75% av utrustningslistan som är standardsaker och istället skriva ut den väsentliga utrustningen i klartext. Bara jag som inte orkar läsa den typen av listor? ------- //Lövet |
|
| Men hur mycket drar egentligen M-sport upp priset. Jag har förstått att det är ganska ovanligt då de flesta kör på sport sedan f30. Men inte kan M-sport dra upp priset 50 papp, eller? | |
|
Östra Aros: Bra poäng, dragkrok ska skrivas ut. andreas_lofgren: Brukar själv gilla när hela listan är utskriven, men sen borde jag kanske sortera den så att det viktiga är längst upp. Dm3: Mot en sport f30 så är 50 upp mot en m-sport F31 kanske inte helt orimligt? Har inte alls tittat på vad andra 320d utan m-sport går för utan räknat helt från inbytespris och vad andra liknande bilar går för på blocket. Sen så måste den ju bli såld med, men har månaden ut på mig. |
|
|
Det verkar som om M-Sport drar upp värdet en hel del - men givetvis ökar inte värdet på detta tillval över tid. ...För visst var kostnaden för detta 40.000kr när det begav sig? Så liiiite högt jämfört med andra kanske, men om det som RiBBaN_ skriver stämmer - så hade jag sett det som en tuffare konkurrent än andra begagnade bilar. Fantastiskt snygg bil, dock! |
|
|
Vet inte vad det gick på då, men nu så ligger M-Sport med 403M-fäljarna på 41000:- Touring ligger 15000:- över sedan. Ger väl en ungefärlig bild om inte annat. Om de valen behåller sitt värde får marknaden avgöra. M-Sport, drag och automat brukar väl vara de val som håller värdet bäst, om jag inte minns tidigare diskussioner helt fel. Sätter jag ihop en ny bil så går en med motsvarande utrustning (led är standard nu mm) på 444200:-, drar vi av 10% så hamnar vi på 400000:- för en helt ny bil. Om RiBBaN_'s bekant hämtade ut en för 336000:- så har han antingen gjort en jävligt bra affär eller köpt en tomhylsa. En ny 320d med M-Sport, med standardfälgar och utan någon som helst ytterligare utrustning, går på 373400:-, drar vi av 10% så är vi nere på 336000:- |
|
|
Ingen kritik. Bara funderingar hur det kan skilja så mycket. Min jag hade var en kombi med sportpaket, drag automat. Lite annat som backkamera mm. Precis slagit över till 7000 mil. 2 ägare. Riktigt fin. Omlackad fram pga stenskott. Så den såg ut att vara ny. Den gick som sagt för 220 i januari. Får man 50 till för M-sport är det bara att gratulera. bra annons för övrigt. Med mycket snygga bilder. Lycka till med försäljningen. |
|
| Jag tar det inte som kritik. Jag är bara glad att kunna vädra ämnet, lättare att tänka kritiskt då. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.