AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
3.467

BMW e61 -06, Aux har väldigt låg volym?

hej!

har sökt lite och vet att dom flesta har samma problem som mig.
sitter eftermonterat aux uttag i bilen, har även cd-växlare orginal, men min aux utgång har låg volym och bas om man jämför mot radio eller cd-spelaren.

varför är det så? bilen ska in till bmw-verkstad på måndag, någon dom måste ändra med datorn?
Visa användare
5.111
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Det sitter lite komponenter i kabeln som sänker ljudet har jag för mig.
Läs här:Länk
Sen ska det väl gå att reglera "input-volymen" i menyerna.
Verkar så om man läser denna tråd:
Länk

Sen verkar det finnas rätt mycket att läsa i ämnet ;-)
Länk

Mvh Ola

Min bil:

Länk
På e90 kan man ändra volymen på aux, tyvärr inte på e60 vad jag har läst mig till.

Har googlat rätt mycket men alla verkar skriva olika lösningar, gjorde tråden mest ifall någon visste exakt vad man behöver göra.
He
60
Hedis87
BMW 520dt 2012
Opel Corsa A GSi turbo -91
Läste själv en hel del om detta när jag hade min e61 och kom fram till att de sitter ett motstånd på kabeln till aux uttaget man kan ta bort för att få högre signal. Provade aldrig, men de fanns guider på hur man gjorde på några sidor.
Ga
752
Garpen
530D GT M X-drive 2016

MC:
Ducati Monster 900 -97
Full volym på iphonen eller vad du har för lur, brukar hjälpa
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Jag bytte kabeln på min till en utan filter, samma sak. Alldeles för låg känslighet på aux-in.
Garoen - smart där! får prova det först.....

Kane - Känns som att man får fixa en Dension 500 bt istället, då borde ljudet bli som det ska.
Ga
752
Garpen
530D GT M X-drive 2016

MC:
Ducati Monster 900 -97
Ja, anade lite ironi där, men faktum är att det har varit så på alla mina bmw med AUX... Billig fungerande åtgärd.

lycka till
Jo
112
JohanNilsson
520D xDrive F11-17
Kan bero på din tlf. Min Samsung spelar betydligt lägre än sambons iphone.
Samma sak när jag har jämfört vanliga lurar mellan telefonerna.
Visa användare
504
Yeddheng
Z4 M Coupé -07
Matar du via telefonens hörlursutgång eller dataport (Lightning/m-usb)?
Testa att byt mellan dessa.
På z4:an ihop med iphone 5s funkar det bäst via dataporten med Apple originaladapter till Micro-usb och en bra noname Y-kabel utan motstånd.
Jag kan inte ändra volymen via telefonen men den levererar musik från tex Spotify nästan lika bra som CD-spelaren.
Musikfilerna som spelas har stor inverkan på resultatet, både på ljudkvalitet och volym.
St
94
Strålaren
E61 523i -06
Jag installerade en "bluetooth-streaming-dongel" som jag lödde in direkt i auxkabeln och volymen är näst intill samma som radio och cd. När jag kör kabel direkt från telefonen så är det för låg volym. Tror det har att göra med telefonernas output mer än något annat..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.