|
|
|
|---|---|
|
Hej! Tänkte kolla om det är ok att byta från RFT däck till vanliga? Det gäller BMW original fälgar som satt på bilen vid leverans. Tänkte om det e något speciellt med fälgarna när det sitter RFT på original. | |
|
Det går utmärkt och är troligen det enklaste sättet att få en betydligt trevligare bil med bättre väghållning och bättre komfort. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Det går utmärkt och är troligen det enklaste sättet att få en betydligt trevligare bil med bättre väghållning och bättre komfort. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Bara att byta, inga problem. Tänker själv skippa rft när första däcksettet är utslitet. | |
| Tack grabbar! | |
|
Vad har ni istället då, reservhjul på flaska och pump? Domkraft finns väl inte heller till bilar med rft? Eller finns det möjlighet att få in ett reservhjul? |
|
| Falck gratis bärgning :-) | |
| Reservhjul på sprayburk, som man köper på macken. | |
|
Assistansförsäkring och däckpump ------- //Lövet |
|
|
När jag hade en E91:a, hade jag BMW:s M-mobility-kit (luftkompressor och punkteringsvätska). Vissa bilar har plats för reservhjul och vissa andra har det inte.... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Köpte ett kitt hos BMW. Kompressor och vätska. Bör bara användas i nödfall då däcket blir kass. Mvh Peppe |
|
|
Gäller assistansförsäkringen om man inte har reservhjul eller punkteringsvätska alltså? Hos VW var man tvungen att ha deras originalspray för att mobilitetsgarantin skulle gälla. Vid servicen noterade verkstan att datumet gått ut och att den behövde bytas c:a 600kr och det gick inte att köpa nån annan spray. |
|
| Tror jag betalar en 500:- spänn per år för gratis bärgning genom Falk. | |
| @pew - BMWs motsvarighet är RFT, utan RFT så gäller inte assistansförsäkringen vid punkteringsskador. Exemplen som nämns ovan gäller "privata" alternativ till assistansförsäkringen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.