|
|
|
|---|---|
|
Hej första inlägget här :) Har för första gången en bmw och är grymt nöjd ännu. Tänkte ta och bygga värre avgassystem mest för lite mera ljud dock så vill jag inte ha nått som jag tröttnar på efter lite längre turer, men tanken slog mig då att kanske satsa på stort och bygga hela vägen nytt ända från motorn med ett par race/sportkattar för att kanske klämma ut några extra hk :) eller är detta totalt onödigt ? och måste man ha typ nått program för att räkna ut för bästa effekt? Svetsa och bygga är inga problem för det har jag kunskaper inom. Tänkte inte köpa nått värsting avgassystem när man kan bygga eget och hur mycket extra hk kan man lyckas krämma ur med ett eget byggt typ 10-30 hk eller? Tacksamm för svar. | |
| Garanterat det lättaste och enklaste för att få ett avgassystem som inte skorrar och låter djävulen , är att handla ett komplett system från cat och bakåt , visst är det dyrt , men ett Supersprint är kvalitet under många mil ,och ger kanske en effekt ökning på ca 0-10 hk | |
|
Beslutar du dg för att bygga eget, så räcker det med en cat. Onödig peng att köpa två. 2,5" passar bättre alla fall förbi Passagerar stolen. 3" bygger en del neråt och risk för vägbule skrap om bilen är sänkt. Bygger man det bara bra, så det ligger nära chassit, så går det. I stora drag för vettigt ljud ( inte för mycket dönande) , så behöver du ett Y=2 till 1. En race cat. En oval dämpare att placera i hål utrymmet bakom stolarna och framför bakaxeln. Också en dämpare/utblås som avslut och som du gillar. Lite rör på det. |
|
|
Som det ser ut nu så tror jag nästan att beställer hem Länk räckande lite snabbt och kom fram till att om jag försöker bygga ett avgassystem som ser likadant ut så kommer det bli typ lika dyrt, om jag t:ex köper grenröret vilket som kostar ca 300€ + 2 kattar ca 300€ så blir det nästan lika dyrt om inte dyrare. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.