|
|
|
|---|---|
|
Hej, Ska kolla på en 320d 2014 imorgon. Har inte hunnit läsa på så mycket om den modellen än. Är det något speciellt man ska se upp med? Utrustning enligt nedan. Mina krav är sportstolar, drag och manuell låda vilket denna har. 8000mil, vad är ett rimligt pris? SELECTION COP RELEVANT VEHICLES 2PA LOCKING WHEEL BOLTS 2P5 18"ALL. WHEELS TURBINENSTYLING 415 2XE SPORTS LEATHER STEERING WHEEL BLACK 230 EU SPECIFIC ADDITIONAL EQUIPMENT 249 MULTI-FUNCTION FOR STEERING WHEEL 258 RUNFLAT TYRES 3AA ROOF RAILS BLACK 3AC TRAILER TOW HITCH 302 ALARM SYSTEM 4AE ARMREST FRONT RETRACTABLE 4DM HIGH.TRIM FIN. PEARL GLOSS CHROME 4DZ INT.TRIM FIN. PEARL DUNKEL 420 SUN PROTECTION GLAZING 428 WARNING TRIANGLE 465 THROUGH-LOAD SYSTEM 481 SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER 493 STORAGE COMPARTMENT PACKAGE 494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER 5DA PASSENGER AIRBAG DEACTIVATE 502 HEADLIGHT WASHER SYSTEM 507 PARK DISTANCE CONTROL (PDC) 520 FOGLIGHTS 521 RAIN SENSOR 522 XENON LIGHT 534 AUTOMATIC AIR CONDITIONING 544 CRUISE CONTROL WITH BRAKING FUNCTION 563 LIGHTS PACKAGE 575 ADDITIONAL 12V POWER SOCKET 6AC INTELLIGENT EMERGENCY CALL 6AE TELESERVICES 6NS ENHANCED TELEPHONY WITH EXTENDED SM 6VB CONTROL INFOTAINMENT 698 AREA-CODE 2 7S1 MODERN LINE 8KA OELSERVICE INT. 30.000 KM/24 MONTHS 8SM VIN, VISIBLE FROM OUTSIDE 8TG ANTI-THEFT SYSTEM 8V1 NCAP LABEL 842 COLD CLIMATE VERSION 850 ADD FUEL TANK FILLING FOR EXPORT 853 LANGUAGE VERSION ENGLISH 885 SWEDISH / ON-BOARD DOCUMENTATION | |
| Jag har en 320d från 2011 med manuell låda och skulle ALDRIG köpa det igen efter problem med huggande koppling. Sök på forumet så får du läsa mer om problemet. | |
|
Jo har hört lite om det. Har haft 320d -05 E46 manuell utan problem. Har du fått löst problemet med din? Tänkte att de måste ha löst detta problem på f31 från 2014. Har en v70 2,4d -10 med manuell låde och den har ju inga problem, märkligt att BMW inte klarar av det. |
|
|
Jag fick bytt koppling efter påtryckningar mot en mycket otrevlig BMW kundtjänst. Initialt blev koppling bra, men med tiden återkommer samma problem. Så nej, bilen har inte en OK koppling idag, men jag lär mig leva med det som så många andra i samma sits. Det finns säkert kunskap här på forumet om det är samma koppling 2014, eller så borde det gå att kolla via t.ex. RealOEM. |
|
|
Vad gäller för serviceintervallen och nybilsgarrantin? Andra servicen gjord en bit efter 6000mil (minns inte exakt) Trodde det var max 3000mil eller kan det gå längre? Två servicar är ju gjorda inom ett år(senaste i september) Inga fel på bilen annars. Men trodde den skulle vara lite piggare. Min V70 känns betydligt piggare men har polestaretrim och 195hk (460Nm) Men 0-100 på BMWn ska ju gå betydligt snabbare... |
|
| Vid gynnsam körning kan datorn låta det gå en bit över 3k mil innan det är dags för service, 3,5k mil har jag sett med egna ögon. | |
|
Ok, den har ju gått mellan sthlm-gbg så den har väl gått mest landsväg/motorväg Nån som har sålt/köpt likvärdig bil nyligen och har en uppfattning om värdet. Privatpris enl bilpriser 210-220' tror jag det var. Brukar ju inte alltid stämma. Hur stor bör skillnade vara mot en automat? 5-10.000? |
|
| Snarare 10-15 kkr. Skillnad man mot aut på en sådan. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.