|
|
|
|---|---|
|
Var ett tag sedan jag körde BMW men den jag hade funkade bra inte ås många eller stora problem det var en e39 diesel 530ia från 99. Efter det har jag kört japanskt som har varit väldigt pålitliga, men saknar komforten från BMW och körglädjen. Finns det någon väldigt problem fri modell i 5 serien för runt 200k ? Tack för alla tips. Kollade lite i begagnatguiden här och e61 verkar ha en del problem en del blir bättre på de senare modellerna. Men en del verkar vara kvar sen e39 med tex rost i bagageluckan. M v h | |
|
Man borde väl kunna hitta en F11 för 200k? De har väl ett ganska gott rykte? Jag klamrar mig dock fast vid mina härliga e39:or ;-) Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
Ok någon speciell motor som är bättre än andra och utrustning ? M v h |
|
|
Där vet jag inte riktigt men av dieslarna har jag kört 520 som kändes tråkig, 525 som var ok och 535 som var riktigt fräs i. Men egentligen föredrar jag bensinare men 98 av 100 sålda f11 är nog diesel tyvärr. Finns nån bensinare som är en fyra i och det känns ju inte så kul förstås. Utrustning får de mer insatta svara på men de är ju snyggare när de är M-kittade förstås. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
Mekaniskt är F11:an väldigt bra; det som brukar strula är oftast elektronikrelaterat, så vill du ha lite problem som ditt främsta köpargument så välj en snålt utrustad bil. ---- BMW CS/SC #6212 |
|
|
Ja fast snålt utrustad är lite tråkigt, det är för komforten och utrustningen man bland annat köper en BMW Hur är de nya dieslarna, min e39 530 var man tvungen att köra en bit med för att batteriet skulle kunna återhämta sig om jag bara körde någon km eller mindre fick jag problem med att starta nästa dag. Provade att byta batteri men enligt BMW skulle man köra några km varje gång för att det skulle kunna återhämta sig för start nästa dag. M v h |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.